سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فارس

حوزه/ برگزاری دروس اخلاق با محوریت طرح جامع تهذیبی و تربیتی از جمله مجموعه فعالیت های برخی از مدارس علمیه سطح استان فارس در روز های اخیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، استان فارس علاوه بر اینکه از جهت جغرافیایی بسیار پهناور است، در زمینه گستردگی ظرفیت های آموزشی به ویژه مدارس علمیه نیز جزو یکی از استان های بزرگ به شمار می رود.

بر اساس این گزارش استان فارس دارای ۵۳ واحد آموزشی است که از این تعداد ۴۳ مدرسه بلند مدت، ۶ مدرسه سفیران هدایت و همچنین سه رشته تخصصی و یک شعبه وجود دارد.

 همچنین این استان دارای 43 مدرسه علمیه بلند مدت است که 21 مدرسه آن دارای سطح یک، 11 مدرسه سطح دو  و 15 مدرسه  مجموعه سطح دو و سه را دارا است یکی از مدارس سفیران هدایت در شیراز و مابقی آنان در شهرستان ها هستند از این رو به برخی از فعالیت های این مدارس در روز های اخیر خواهیم پرداخت.

برپایی ایستگاه مطالعه در راستای نشر فرهنگ کتابخوانی در بین مدارس علمیه به ویژه مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان صفاشهر از جمله فعالیت های مدارس علمیه سطح استان به شمار می رود.

برگزاری دروس اخلاق با محوریت طرح جامع تهذیبی و تربیتی به طور مداوم، برگزاری مجافل انس با قرآن کریم و برگزاری مراسم های مذهبی اعیاد، میلاد و شهادت ائمه(ع) از دیگر فعالیت های مدارس علمیه سطح استان نیز است.

یکی از برنامه های شاخص در برگزاری مراسم های میلاد ائمه معصومین(ع) مراسم میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) بود که در مدرسه منصوریه شیراز با حضور و تجلیل از همسران طلاب برگزار شد.

افتتاح سالن ورزشی در مدرسه علمیه امام صادق(ع) ممسنی توسط مدیر این مجموعه یکی از فعالیت های زیربنایی محسوب می شود که برای نسل های آینده نیز مثمر ثمر واقع خواهد شد.

همچنین برگزاری جلسه هم اندیشی ترویج امر به معروف و نهی از منکر با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از جمله دیگر فعالیت های مدرسه علمیه امام صادق(ع) نی ریز به شمار می رود.

برگزاری نشست هم اندیشی و همفکری جمعی از طلاب و روحانیون شهرستان خرمبید با حضور حجت الاسلام حاجی پور امام جمعه صفاشهر و حجت الاسلام ناظمی امام جمعه قادر آباد جهت بررسی و رائه راهکار برای جذب طلاب جدید الورود از دیگر برنامه های مهم بوده که برگزار شده است.

برپایی اردو های زیارتی و سیاحتی برای طلاب به ویژه در مدارس علمیه علامرودشت، منصوریه شیراز و امام خمینی(ره) جهرم که در این اردو طلاب به زیارت امام رضا(ع) مشرفت شده اند.

برگزاری جلسه عشاق الشهدا واحد شهدای مدرسه علمیه لارستان در منزل برادر شهید ناصر راهپیما و همچنین سرکشی این مجموعه و دیگر مدارس علمیه استان از خانواده های شهدا از فعالیت های مدارس علمیه سطح استان است.

تجلیل و اهدای لوح از سوی سپاه لارستان به گروه جهادی طلاب مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) لارستان نیز یکی دیگر از فعالیت های بوده است.

دیدار و سرکشی مدیریت و معاونین مدرسه علمیه باقر العلوم(ع) شهرستان گراش از خانواده های متاهل این مدرسه، قرائت قرآن کریم در شنبه هر هفته، کتابت آیه ای از قرآن کریم با فیبر و نصب آن در مدرسه و برپایی ایستگاه صلواتی در مناسبت های مختلف مذهبی برخی از فعالیت های مدرسه علمیه گراش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha