پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
/فاطمه اردونی کارشناس مذهبی مدرسه علمیه کوثر

حوزه/فاطمه اردونی با بررسی ابعاد مختلف «صبر»، گفت: مومنان با بکاربردن سیره الگوهای خود، در برابر حوادث و مشکلات استقامت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم اردونی در جمع طلاب مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول به بررسی ابعاد مختلف «صبر» پرداخت و در تشریح معنای صبر بیان کرد: "صبر" در اصطلاح علم اخلاق، به حفظ نفس از اضطراب، اعتراض و شکایت گفته می شود که انواعی دارد، از جمله آن؛ صبر در سخن گفتن و صبر در اجتناب از خوردن و آشامیدن است.

وی صبر بدنی را از انواع دیگر صبر دانست و توضیح داد: صبر بدنی، صبری است که در مقابل مشکلات وارده بر جسم انسان بروز می کند؛ با استفاده از عقل یا تحمل و استقامت بالا در مقابل مشکلات، زمینه رسیدن به سعادت فراهم می شود، همانند صبر حضرت ایوب.

کارشناس دینی ضمن اشاره به آیه "فاصبرا صبرا جمیلا" خاطرنشان کرد: صبر جمیل به صبری گفته می شود که برای خدا صورت گیرد و تداوم داشته باشد، صبر و بردباری از اوصاف برجسته پیام آوران الهی بوده و در ولایت و رسالت آن بزرگواران تاثیر به خصوصی داشته به طوری که پیروان آن بزرگواران این صفت را برجسته تر از صفات دیگر آنان می دانند.

اردونی تصریح کرد: وقتی مشرکان و مخالفان استقامت پیامبران را در برابر آزار و اذیت ها می دیدند، آنان را ساحر و جادوگر اطلاق کرده و بشارت هایشان را تکذیب می کردند اما آن بزرگواران مطیع امر پروردگار بودند.

وی در پایان تاکید کرد: مومنان با بکاربردن سیره الگوهای خود، در برابر حوادث و مشکلات استقامت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha