سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 484603
۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
سفر؛ راهی برای تفکر و تدبر در آیات الهی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرّم آباد با بیان اینکه اقامه نماز اول وقت و دوری از گناه و شادی های کاذب در طول سفر می تواند آرامش حقیقی را برای انسان رقم زند، گفت: انسان باید در انتخاب مکان مسافرت و همچنین همسفر برای خود دقت کافی داشته باشد تا شادی و نشاط معنوی و روحی را کسب کند.

حجت الاسلام فرزاد منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرّم آباد با اشاره به اینکه ایام نوروز و نو شدن طبیعت فرصتی مغتنم برای رفتن به سفر و دامان طبیعت است، بیان داشت:کسب معنویت و تجربه در مسافرت از ویژگی های یک سفر خوب و معنوی به شمار می رود .

وی با بیان اینکه برای بهره گیری و ماندگاری اثرات معنوی یک سفر باید موازین دینی و شرعی رعایت شود، افزود: انتخاب همسفر و همراه شدن با افراد مومن می تواند معنویت درونی و شادی حقیقی و معنوی را برای انسان به همراه داشته باشد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد با بیان اینکه اقامه نماز اول وقت و دوری از گناه و شادی های کاذب در طول سفر می تواند آرامش حقیقی را برای انسان  رقم زند، یادآور شد: انسان باید در انتخاب مکان مسافرت و همچنین همسفر برای خود دقت کافی داشته باشد تا شادی و نشاط معنوی و روحی را کسب نماید .

حجت الاسلام منصوری با بیان اینکه جلوگیری از اسراف و هزینه های اضافی و همچنین مراقبت بر احکام شرعی از دیگر ویژگی های یک سفر خوب است، خاطر نشان کرد: آوردن سوغاتی برای اقوام و دوستان از دیگر توصیه های اسلام برای مسافرت است که پسندیده است این نکات مدنظر افراد در سفر قرار گیرد .

وی با بیان اینکه سفر انسان را پخته و با تجربه می کند، یادآور شد: سفر، موجب سلامت روح، ذهن و جسم و همچنین تجدید روحیه انسان خواهد شد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد با بیان اینکه سفر عاملی مهم در عبرت گیری و عبرت اندوزی است، خاطر نشان کرد: سفر خوب و معنوی باید با تعالیم اسلامی و دینی سازگاری داشته باشد و بدور از خوشگذرانی های کاذب باشد.

حجت الاسلام منصوری، نشاط و خوشرویی در سفر را از دیگر ویژگی های یک سفر خوب برشمرد و گفت: داشتن اخلاق نیکو و تعهد اخلاقی در سفر از دیگر توصیه های اسلام به مومنان است که پسندیده است در مسافرت انسان این ویژگی ها را داشته باشد .

وی در پایان گفت: ارتباط با خویشان و بجا آوردن صله رحم، دیدار همفکران و آشنایی با انسان های مومن و مسئولیت پذیر از دیگر ویژگی های یک سفر خوب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha