سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: باید مبانی روایی و قرآنی بیانیه گام دوم رهبر انقلاب استخراج شده و به مردم تبیین شود و این وظیفه حوزه و روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، ظهر امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه اظهار داشت: خدای متعال در سوره انفال مؤمنین را به شوق داشتن به لقای الهی توصیف می‌کند که وقتی نزد آن‌ها خدا یاد می‌شود، شوق خدا پیدا می‌کنند؛ مؤمنان واقعی چنین هستند و وقتی نزد آن‌ها یاد خدا می‌شود قلبشان از یاد و ترس خدا خاشع می‌شود و شوق لقای الهی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: خدای متعال دیگر صفت مؤمن واقعی را ازداد ایمان زمان قرائت قرآن یاد می‌کند و می‌فرماید، وقتی آیات الهی برای آن‌ها خوانده می‌شود ایمان آن‌ها افزایش یافته و تقویت می‌شود، اگر بر انسان قرآن خوانده شد و قلب انسان متاثر شد معلوم می‌شود بهره‌ای از ایمان برده است اما اگر قرائت بدون تاثیرگذاری بر دل باشد فایده‌ای ندارد.

امام جمعه ارومیه بیان داشت: موقعی که قرآن بر انسان خوانده می‌شود باید تغییری در انسان به وجود آید، تاریخ پر است از انسان‌هایی که با یک آیه قرآن زندگی‌ آن‌ها متحول شده، لذا قرآن خواندن باید همراه با تفکر و معنویت بوده و برای انسان مفید فایده باشد.

وی اضافه کرد: از جمله صفات مؤمنین که در سوره انفال بیان شده این است که مؤمنین فقط بر خدا اعتماد کرده و بر خدا تکیه می‌کنند و لازمه این هم شناخت کامل خدای متعال است که موجب می‌شود بنده بجز خدا از کسی توقعی نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه افزود:صفات فوق که در سوره انفال ذکر شده مربوط به صفات باطنی انسان است و خدای متعال در ادامه صفات ظاهری مؤمن واقعی را بیان می‌کند و اقامه نماز و کمک به فقرا را از صفات ظاهری مومن می‌داند، اقامه نماز ارتباط با خالق و کمک به فقرا ارتباط با مخلوق است و خدای متعال تاکید دارد که بنده هم باید با خدا و هم با خلق خدا ارتباط داشته باشد.

وی تصریح کرد: ایام تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است که با قرآن انس گرفته و اعمال خود را مورد محاسبه قرار داده و ضعف‌ها را برطرف کنیم، همان‌گونه که امام علی(ع) سفارش می‌کنند که قبل از رسیدن اجل اعمال خود را مورد محاسبه قرار دهید.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تشریح و تفسیر بیانیه دوم را از وظایف روحانیت و حوزه‌های علمیه دانست و گفت: باید روی تک تک بندهای بیانیه گام دوم سرمایه‌گذاری شودو مبانی روایی و قرآنی بیانیه استخراج و به مردم تشریح شود.
در پایان این جلسه از طلاب برگزیده و صاحب اثر پژوهشی تجلیل به عمل آمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha