پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) فرمودند «لا تجتمع عزیمة و ولیمة»، گفت: عزم و جدیت و سربازی و مجاهدت در راه خدا با راحت طلبی نمی‌شود و بیانیه گام دوم به این معنا است؛ پیشنهاد می‌کنم نمایندگان طلاب گروه‌هایی برای تبیین بیانه رهبری و اجرایی کردن آن تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در نشست طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد که با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مرکز خدمات برگزار شد، گفت: این نشست نمادی از وحدت و همدلی و گامی است برای پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر حکیم و عزیزمان صادر شده است.

وی بیان کرد: استان شما افتخارات گوناگونی دارد و امروز هم اولین استانی است که برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و پیگیری آن نشستی را در قم برگزار کرده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: این نشست با حضور نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس استان کهگیلویه و بویراحمد و حضور ارزشمند شما طلاب عزیز تشکیل شده تا لبیکی عملی، تبلیغی و تبیینی به این بیانیه مهمی که از سوی رهبری صادر شده است باشد و این در تاریخ حوزه ثبت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه روحانیت خاستگاه اصلی انقلاب است، تصریح کرد: مشروعیت و اسلامیت نظام به روحانیت اصیل است و همچنین عامل گسترش فرهنگ دینی و ارتقای فرهنگی روحانیت است.

وی عنوان کرد: اگر روحانیت نباشد ایمان مردم متزلزل می‌شود و اگر ایمان مردم متزلزل شد استقلال کشور متزلزل می‌شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: لازم است ابتدا روحانیت این نقش مهم را لمس کرده و سپس آن را برای مردم تبیین کند چراکه گاهی روحانیان خودشان به این نقش مهمشان توجه می‌کنند.

وی افزود: در 200 سال گذشته هر موقع جنگی اتفاق افتاده یک سرزمینی از کشور جدا شده است و تنها در جنگ تحمیلی 8 ساله بود که یک وجب از این کشور جدا نشد که علت آن ایمان مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: مردم در جنگ تحمیلی با ایمان خود وارد میدان شدند و دفاع کردند و یکی از مهم‌ترین عوامل ایمان مردم همین تلاش و تبلیغ روحانیت است.

وی بیان کرد: در قبال این نقش‌ها و عواملی که عنوان شد اگر از روحانیت حمایتی می‌شود آن هم به‌عنوان حق شهروندی مطلب بزرگی نیست، کسانی که عقبه روحانیت را مورد هجوم قرار می‌دهند، یا نا آگاه هستند و یا تحت تأثیر مدیریت دشمنانه دیگران قرار گرفته و خائنانه رفتار می‌کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه ابراز کرد: باید قدردانی کنیم از کسانی که از حریم روحانیت لااقل به دلیل حقوق شهروندی دفاع می‌کنند؛ همه افراد جامعه بیمه تأمین اجتماعی دارند و روحانیت هم به لحاظ حقوق شهروندی از این حق برخوردار است.

وی محبت را از عوام مهم تأثیرگذاری دانست و گفت: ما و شما می‌خواهیم وارث رسول‌الله(ص) باشیم و باید مانند آن حضرت مردم را دوست داشته باشیم؛ اگر ما دلسوز مردم بوده و نهضت خدمت به مردم را بیش از گذشته داشته باشیم در انجام رسالت خود موفق خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: دولت و مجلس وظیفه دارند از این قشر مؤثری که برای انقلاب و اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) از همه چیز مایه می‌گذارند حمایت کنند و ما هم وظیفه داریم در خدمت به این مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) فرمودند «لا تجتمع عزیمه و ولیمه»، ادامه داد: عزم و جدیت و سربازی و مجاهدت در راه خدا با راحت طلبی نمی‌شود و بیانیه گام دوم به این معنا است؛ پیشنهاد می‌کنم نمایندگان طلاب گروه‌هایی برای تبیین بیانه رهبری و اجرایی کردن آن تشکیل دهند.

گفتنی است،حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، عدل هاشمی نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس، مسئولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمع کثیری از طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویر احمد در این نشست حضور داشتند.
انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha