جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام ایرانی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن طلاب شیعه و سنی در کرمانشاه، گفت: در این دوره از مسابقات طلاب برتر حوزه های علمیه تشیع اهل تسنن در ۹ رشته، به مدت ۲ روز، رفاقت و رقابت خواهند کرد.

 حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در آستانه برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن طلاب شیعه و سنی در کرمانشاه، با تمسک به آیه 9 سوره مبارکه اسراء که می فرماید: إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ...» قطعا اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است راه مى ‏نمايد...،گفت: عمل به دستورات قرآن مایه سربلندی در دو دنیا و اقتدار مسلمین در برابر دشمنان اسلام است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به کلام گهربار امیرالمؤمنین على(ع) که فرمودند:«ما جالَسَ هذا الْقُرآنَ أَحَدٌ، إِلاّ قامَ عَنْهُ بِزیادَة أَوْ نُقْصانٌ: زِیادَة فِى هُدىً أَوْ نُقْصان مِنْ عَمىً» مگر آن که چون از نزد آن برخاست با زیادى و یا کاستى همراه بود، زیادى در هدایت و یا کاستى در کوردلى، گفت: عالمانی که به دنبال وحدت عملی در سایه سار قرآن و عترت(ع) بوده، منشأ هدایت و اصلاح امت اسلامی گشتند.

وی تصریح کرد: مسئولینی که در مسیر احیاء فرامین قرآن گام برداشته، برکات و خدمات ماندگاری را برای مردم رقم زدند.

حجت الاسلام ایرانی در ادامه با بیان اینکه به برکت نظام اسلامی فعالیت های قرآنی اقشار مختلف جامعه رونق بسیار امیدوارکننده ای گرفته است، افزود: در حقیقت مشوّق فعالیت های قرآنی در جامعه اسلامی، امر و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ می باشد.

 وی خاطر نشان کرد: رشد فعالیت های قرآنی در کشور، خود بیانگر اوج اهمیت و توجه ارکان نظام اسلامی به قرآن کریم است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه پیشرفت های مادی و معنوی در نظام اسلامی مرهون عمل به دستورات قرآن و اهل بیت(ع) بوده و دنیا تشنه معارف اسلام ناب می باشد، گفت: 40 سال برادری شیعه و سنی در سایه قرآن و عترت(ع) و انقلاب اسلامی مایه افتخار است.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی بستر فعالیت های قرآنی و سایر رشته های مرتبط با قرآن در حوزه های علمیه فراهم شده است، اظهار کرد: بسط حرکت های قرآنی در حوزه های علمیه از جمله برگزاری مسابقات قرآنی، حفظ، تفسیر و ... رشد چشمگیری داشته است. البته در عین حالی که کارهای قرآنی در حوزه های علمیه نسبت به گذشته رونق بهتری به خود گرفته، اما تا نقطه آرمانی و مطلوب فاصله داریم.  

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به این که برای اولین بار طلاب شیعه و سنی در مسابقات قرآن از سَر الفت و محبت کنار هم دوستانه حضور خواهند داشت، گفت: برگزاری این گونه مسابقات گام بلندی برای تقویت وحدت عملی میان شیعه و اهل سنت است و نا امیدی دشمنان وحدت را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه چرا میزبان مسابقات استان کرمانشاه در نظر گرفته شد؟، گفت: با توجه به وجود تنوع مذهبی و زندگی مسالمت آمیز در این استان،میزبانی مسابقات به کرمانشاه رسید که حمایت بی دریغ نماینده ولی فقیه، استاندار و پشتیبانی مدیرکل اوقاف و امور خیریه را در پی داشت.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی طلاب شیعه و اهل سنت مرحله نهایی آن روزهای ۲۳ و ۲۴ اسفند ماه کرمانشاه برگزار می شود، افزود: در این دوره از مسابقات 24 نفر از طلاب برتر حوزه های علمیه تشیع و 12 نفر از طلاب مدارس علمیه اهل تسنن در 9 رشته، به مدت 2 روز، رفاقت و رقابت خواهند کرد و در پایان به نفرات برتر جوائزی اهداء و تقدیر شایسته ای از این عزیزان به عمل خواهد آمد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه خدا را شاکریم که همه امکانات برای برگزاری این رویداد قرآنی فراهم است، اظهار کرد: از برکات ویژه ی مسابقات حضور اساتید، قرّاء و مفسرین قرآن و چهره های بزرگ قرآنی در استان و استفاده از وجود آنان در برنامه های مختلف است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha