شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی گفت: نهضت‌های فمینیستی، ادعای همسان‌سازی زن و مرد را مطرح می کنند و با این حربه می‌خواهند زن را وارد محیط‌هایی نمایند که در شأن او نیست و آن مکان ها شایسته حضور زنان نیست .

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که دنیای امروز می‌کوشد بنیان خانواده و عفاف و حجاب را منهدم کند، اظهار داشت: در این دوران، شخصیت زن به انواع فسادها و ناهنجاری‌های اجتماعی آلوده می‌شود؛ بنابراین، هر گام و حرکتی در این زمینه، مقدس و مغتنم است.

وی خاطرنشان کرد:  باید زیرساخت‌هایی آماده گردد و فرهنگ‌سازی و تبلیغ و تشویق صورت گیرد و مجموعه‌ای از حرکات دست به دست هم دهند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با بیان این که لازم است فعالیت‌ها به گونه‌ای انجام شود که فرد با انتخاب آگاهانه، حجاب را سنگری برای حفاظت از گوهر عصمت و پاکدامنی بانوان به شمار آورد، گفت: اکنون، نهضت‌های فمینیستی، ادعای همسان‌سازی زن و مرد را مطرح می کنند و با این حربه می‌خواهند زن را وارد محیط‌هایی نمایند که در شأن او نیست و آن مکان ها شایسته حضور آنان نیست .

وی خاطرنشان کرد: مجامع اسلامی و به ویژه مجامع علمی مانند مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی وظایف سنگین‌تری دارند تا شئون زن از دیدگاه اسلامی به گونه‌ای مطرح شود که بانوان مخاطب در سراسر عالم بفهمند اسلام همیشه می‌خواهد زن مسندنشین جامعه باشد و در صدر جامعه قرار گیرد و شخصیتش دست‌مایه هوس‌های انسان‌های آلوده نشود و در عین حال، در تمام حرکت‌های علمی و اجتماعی امکان حضور داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی یادآور شد: این ایده نهایی و بزرگ را باید در قالب مباحث گوناگون ارائه کنیم که یکی از ایده‌ها، برپایی نمایشگاه‌های گوناگون است.

وی عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌های استکبار در برابر عفاف و حجاب، جای کار دو چندان در این زمینه وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha