پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ارشد عقیدتی سیاسی ارتش منطقه فارس

حوزه/ ارشد عقیدتی سیاسی ارتش منطقه فارس از طرح حفظ قرآن کریم یاد کرد و گفت: این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و دستور العمل های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی طراحی شده است.

حجت الاسلام عزیز رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به فعالیت های قرآنی کارکنان پایور و وظیفه ارتش منطقه فارس، اظهار داشت: هر ساله در یگان های ارتش مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه و همسران و فرزندان آنان به صورت جداگانه در چهار مرحله برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان پایور و وظیفه و هجدهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده های کارکنان ویژه همسران و فرزندان امسال برگزار شده است، افزود: این مسابقات هر ساله نیز در رشته حفظ از یک، سه، پنج، 10، 15، 20، 25  و 30 جز، قرائت با ترتیل، مفاهیم و تقسیر نمومه برگزار می شود.

ارشد عقیدتی سیاسی ارتش منطقه فارس به برگزاری مسابقات قرآنی در چهار مرحله اشاره و تصریح کرد: این مسابقات در چهار مرحله از جمله یگانی که هر پادگان این مرحله مقدماتی و نخست را در یگان خود برگزار می کند، مرحله دوم منطقه ای بوده که در استان فارس به صورت سه استان فارس، اصفهان و کرمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: سومین مرحله مسابقات، برگزیدگان مرحله مسابقات منطقه ای کشور است که به اتفاق خانواده ها در مشهد برگزار می شود، مرحله چهارم مسابقات بین برگزیدگان نیروی زمین، دریایی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می شود، البته برگزیدگان مرحله ارتش نیز هر دو سال یک بار در مسابقات نیروهای مسلح و برگزیدگان این مسابقه نیز در مسابقات ارتش های جهان شرکت می کنند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه مجتمع تحصصی قرآن کریم در مرکز آموزش علوم و فنون راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در این مرکز تخصصی کلاس های تخصصی حفظ قرآن کریم و کلاس های صوت و لحن برای کارکان پایور یگان های نیروی زمینی ارتش برگزار می کند.

وی از طرح حفظ قرآن کریم یاد و عنوان کرد: این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و دستور العمل های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی طراحی شده است.

ارشد عقیدتی سیاسی ارتش استان فارس ابراز کرد: از سال 96 تا پایان سال جاری حدود 80 نفر از کارکنان پایور حفظ قرآن کریم را از یک جز الی حفظ کل را آغاز کرده اند، این مسابقات نیز ویژه کارکنان وظیفه برگزار می شود که به افراد موفق به ارائه یک جز برای بار نخست 20 روز مرخصی و برای ارائه جز های بعدی نیز 10 روز مرخصی به آنان داده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha