جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رحیمی

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی گفت: در راستای عملی ساختن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جلسات تحلیل بررسی این بیانیه در مدرسه علمیه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می‌شود و بر همین اساس در آینده نزدیک جشنواره مقاله نویسی در این مدرسه ویژه طلاب و روحانیون استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسن رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه اظهار داشت: کاروان‌هایی که از ارومیه به راهیان نور اعزام می‌شوند روحانی‌های معمم مدرسه علمیه امام خمینی(ره) به عنوان روحانی کاروان برای ارتقای  معنویت زائرین و راهنمایی آن‌ها همراه آن‌ها اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: طلابی که شرائط ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت را دارا هستند قبل از آزمون مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، جلشه مشورتی با اساتید و کادر مدرسه صورت می‌گیرد، تا شرائط اشخاص درخواست کننده برای تلبس در آن جمع بررسی شود و بعد از جمع‌بندی نظرها شرائط وی به مرکز مدیریت اعلام می‌شود تا آن‌ها در این خصوص تصمیم‌گری کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه اضافه کرد: دوره‌های روانشانسی با حضور اساتید معمم، آموزش احکام کامل میت با حضور در غسال‌خانه‌ شهر، آموزش ذبح صحیح اسلامی با حضور درکشتارگاه‌ها و ارتباط‌گیری صحیح با مردم و جامعه قبل از ملبس شدن به طلاب آموزش داده می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های پژوهشی در اولویت برنامه‌های مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه قرار دارد و غیر از فصلنامه فاطر که هر فصل با مقالات طلاب به چاپ می‌سد به مدیریت حوزه علمیه استان پیشنهاد راه‌اندازی نشریه علمی اساتید استان داده شده است که در صورت موافقت به همت مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمی از برگزاری دوره تربیت مربی کودک در این مدرسه خبر داد و گفت: تربیت مربی کودک با حضور اساتید کشوری و استانی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه ویژه طلاب برگزار خواهد شد تا طلاب مدرسه به عرصه تربیت با آمادگی کامل وارد شوند.

وی با اشاره به تجهیز کتابخانه مدرسه علمیه امام خمینی گفت: کتابخانه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه موضوع‌بندی و تجهیز می‌شود و در این راستا با رایزنی با یکی از علمای مشهور شهر حجت الاسلام ملکی، وی کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه مدرسه علمیه امام خمینی وقف کرد و هم‌چنین نسخ خطی موجود در کتابخانه در حال مرمت و بازنویسی است که تا به امروز سه نسخه بازنویسی شده و در آینده نزدیک به چاپ خواهند رفت.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در پایان از برگزاری جلسات هفتگی برای تحلیل و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد و گفت: هر هفته در طی جلسه‌ای با حضور اساتید و طلاب مدرسه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه تحلیل و بررسی می‌شود و مقرر شده است طلابی که می‌خواهند کار پژوهشی انجام دهند مبانی روایی و قرآنی این بیانیه را استخراج کرده و تحلیل کنند که مقالات برگزیده در نشریه فاطر منتشر و از صاحبان اثر تجلیل خواهد شد و در این راستا جشنواره مقاله‌نویسی بیانیه گام دوم در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha