شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهدای رحانی نی ریز

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه فارس با بیان اینکه نظام و روحانیت جدا شدنی نیستند، گفت: با توجه به اینکه نظام مقدس اسلامی از گذشته تا کنون به عنوان نظام روحانی شناخته شده است از این رو تفکیک این دو امری محال است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد امین فقیهی، در حاشیه مراسم یادواره شهدای روحانی که در نی ریز برگزار شد، با اشاره به اینکه آرامش و امنیت کنونی کشور را مدیون خون شهدا هستیم، اظهار داشت: شهدا از افتخارات کشور هستند و از برکت خون شهدا است که اکنون در آرامش به سر می بریم.

وی با بیان اینکه نظام و روحانیت جدا شدنی نیستند، افزود: با توجه به اینکه نظام مقدس اسلامی از گذشته تا کنون به عنوان نظام روحانی شناخته شده، از این رو تفکیک این دو امری محال است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه فارس به نقش های روحانیون در گذشته اشاره و  تصریح کرد: ایفای نفش در سنگر های مختلف بسیار مهم بوده که بحمد الله روحانیون آن را به خوبی انجام داده اند.

وی همچنین ترویج ارزش های اخلاقی و دینی را از وظایف مهم روحانیت دانست و بیان داشت: روحانیون این وظبقه را در دفاع مقدس به نحو مطلوبی به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام فقیهی امین ابراز کرد: روحانیون امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس اما در نقش دفاع از باورهای دینی و فرهنگی مردم تلاش می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha