پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع

حوزه/ مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون جا دارد حوزه های علمیه در تبیین گام دوم مانند دیگر عرصه ها جلودار باشند و در جهت تحقق این بیانیه و تمدن سازی اسلامی با نظریه پردازی، تبیین سیاسی، اقتصادی و فرهنگ سازی آن انتظاری که رهبر انقلاب از حوزه های علمیه دارند برآورده نمایند.

حجت الاسلام حمید محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در شهرکرد، پیرامون اهداف برگزاری تجمع و گردهمایی طلاب و روحانیون استان چهار محال و بختیاری اظهار کرد: این گردهمایی با هدف تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب و لبیک گویی به پیام رهبرانقلاب با حضور حوزه های علمیه، روحانیون، ائمه جمعه، اساتید، نهادهای حوزوی و نهادهایی چون سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی و با محوریت بسیج طلاب استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این گردهمایی در حدود 600 نفر از روحانیون و طلاب خواهر و برادر در مجتمع فرهنگی رفاهی لاله حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که در بیانیه گام دوم، رهبر انقلاب هفت گام را معین فرمودند گفت: رهبر انقلاب اظهار کردند که نسبت به بیانیه گام دوم انتظار دارند و خطاب این فرمایش ایشان به جوانان بود و مسئله ای که از جوانان در این عرصه انتظار دارند آن است که پای کار بیایند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: رهبر انقلاب هیچ گاه این گونه گروه یا فردی را مورد خطاب قرار نمی دادند، اما اکنون می فرمایند که از جوانان این موضوع را می خواهند تا در این عرصه وارد شوند.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر پیشگامی 200 ساله حوزه های علمیه در عرصه های مختلف تصریح کرد: اکنون نیز جا دارد حوزه های علمیه در تبیین گام دوم مانند دیگر عرصه ها جلودار باشند و در جهت تحقق این بیانیه و تمدن سازی اسلامی با نظریه پردازی، تبیین سیاسی، اقتصادی و فرهنگ سازی آن انتظاری که رهبر انقلاب از حوزه های علمیه دارند برآورده نمایند.

وی خاطر نشان کرد: باید حوزه های علمیه با بازآفرینی و نگاه به چشم اندازها و اسنادبالادستی و ارائه برنامه های بلندمدت و کلان نسبت به ترویج تربیتی در جهت شکل دهی به تمدن نوین اسلامی و آمادگی هم جانبه برای تشکیل حکومت جهانی مهدوی وارد میدان شوند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: بحث دیگری که حوزه های علمیه، علما،  روحانیون و طلاب در این راستا می توانند به ایفای نقش بپردازند هدایت، صیانت و حمایت از کیان نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای نظام و تجارب گران سنگ انقلاب در عرصه های بین المللی با مسوؤلیت پذیری مضاعف، تقویت پاسخ گویی، افزایش مطالبه گری به خصوص در بحث معیشت مردم، نظارت مشفقانه بر کارگزاران و نهادهای حکومتی و تشکل ها می باشد.

وی متذکر شد: یکی دیگر از انتظارات رهبر انقلاب که امیدواریم حوزه ها در این راستا به تربیت نیروی انسانی عالم، مهذب و متناسب با مطالبات معرفتی دنیای معاصر بپردازند و بتوانند نیازهای جامعه را تامین کنند، بحث سرعت دهی در طرح تحول حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به رسالت روحانیون، علما و بسیجیان در برآورده نمودن انتظارات رهبر انقلاب و لزوم داشتن روحیه جهادی برای دستیابی به این اهداف گفت: تاثیر در ارائه الگوی جامع تربیتی و توجه به ساحت های مورد نیاز در جهت ترویج و تحقق سبک زندگی اسلامی، پیگیری مجدانه حاکمیت معنویت و اخلاق، مقابله با جریان های معنویت گرایی انحرافی، تقویت نظریه پردازی و گفتمان سازی، مشارکت فعال در تحقق اقتصاد مقاومتی، انتظارات و گام هایی است که امیدواریم با قوت و قدرت و با تکیه به خداوند و عنایت حضرت حجت (عج) بتوانیم با برآوردن آنها رضایت نائب برحق آن حضرت را فراهم نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha