چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
چهارشنبه

حوزه/ حجت الاسلام جمالی گفت: باید در مراکز فرهنگی و یا حتی فضاهایی مانند شهربازی ها که مدیریت شده است و یا اختصاص باشگاه ها و زمین های ورزشی به این تخلیه هیجان جهت داده شود و باید جوان احساس نماید به این نیاز جواب داده شده است.

حجت الاسلام جمال جمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، در خصوص راهکارهای مقابله فرهنگی با برخی از آسیب های فرهنگی هم چون چهارشنبه سوری و سالم سازی فضای فرهنگی جامعه اظهار کرد: جوانان و نوجوانان به دلیل این که دارای یک سری نیازهای هیجانی به ویژه در سن بلوغ می باشند که از نظر روانشناسی تحت عنوان لیببدو شناخته می شود، لذا برای تخلیه این دست از هیجان ها نیازمند فضاهایی هستند.

وی افزود: باید در مراکز فرهنگی و یا حتی فضاهایی مانند شهربازی ها که مدیریت شده است و یا اختصاص باشگاه ها و زمین های ورزشی به این تخلیه هیجان جهت داده شود و باید جوان احساس نماید به این نیاز جواب داده شده است.

کارشناس مرکز ملی پاسخگویی با تاکید بر توجه به کارگاه های تولید و فروش به خصوص اقلامی که  در پایان سال بیشتر مورد نیاز مردم می باشد، تصریح کرد: نکته دیگر ایجاد و رونق بخشی به کارگاه های تولید و فروش به ویژه گل و گیاه و لوازمی که در این ایام نیاز است می باشد، زیرا علاوه بر این که فرصت اشتغال را برای جوانان و مردم فراهم می کند، بخشی از دغدغه های افراد در این زمان را کاسته و می تواند یک راهکار مناسب برای سالم سازی فضای جامعه باشد.

وی اضافه کرد: نکته مهم بعد حفظ میراث فرهنگی مردم و استفاده از فرصت های صله رحم در این ایام و هم چنین ارائه راهکار برای نگهداری مواد و اقلام غذایی و رعایت حد پذیرایی در مهمانی ها است که باید تعیین شده و مورد توجه قرار گیرد.

جمالی عنوان کرد: باید در مراکز فرهنگی در خصوص صله رحم و احترام به بزرگ ترها کار شده و نیاز است معلمان، مربیان و روحانیون در این زمینه ها پاسخگوی شبهات باشند و فضای نشاط را فراهم کنند، زیرا برخی فکر می کنند که رسم های قدیمی و زرتشتی باید ارائه گردد، اما باید بدانیم قرار نیست با ارائه این رسم ها دین تضعیف شود، با توجه به این که در تهاجم فرهنگی در راستای ضعیف جلوه دادن دین عمل می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha