جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته بیداری اسلامی در دانشگاه کانادایی برگزار شد

حوزه/ در هفته بیداری اسلامی که توسط دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه بروک در سنت کاترینز در کانادا برگزار گردید، بیش از ۷۰ نسخه قرآن مجید به زبان انگلیسی میان دانشجویان توزیع شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از brockpress، دانشگاه بروک واقع در سنت کاترینز، شهری در منطقه نیگارای آمریکا، «هفته بیداری اسلامی» برگزار کرد.

درحالی که اعضای انجمن اسلامی دانشگاه قرار بود هفته بیداری اسلامی را در ماه فوریه برگزار کنند، اما آب و هوای نامساعد زمستانی این رویداد را به ماه مارس موکول کرد.

هفته بیداری اسلامی با عنوان «میراث محمد (ص)» با تلاش دانشجویان انجمن اسلامی بالاخره با موفقیت برگزار شد.

حمزه مالک، دانشجوی سال سوم رشته علوم اعصاب و هماهنگ کننده انجمن درباره دستاورهای این هفته گفت: ما بیش از 70 نسخه کتاب قرآن مجید را میان دانشجویان و کسانی که علاقه به آشنا شدن با دین اسلام را داشتند، توزیع کردیم. قرآن ها توسط دکتر مصطفی خطاب به زبان انگلیسی ترجمه شده بودند.

مالک گفت: هدف برگزاری گردهمایی بیداری اسلامی از بین بردن کلیشه ها درباره دین اسلام و کمک کردن به مسلمانان برای یادگیری بیشتر درباره دین اسلام می باشد. هدف ما همه از جمله مسلمانان می باشد. و غیرمسلمانان یا هر کس دیگری می توانند در این نشست ها حضور پیدا کنند.

مالک گفت: مایه خرسندی است که قرآن های بیشتری در این هفته توزیع شد. که این فرصتی برای اتحاد میان مسلمانان و غیرمسلمانان و همچنین اعضای شیعه و سنی ایجاد کرد.

این عضو انجمن اسلامی به معضلات دانشجویان مسلمان در دانشگاه از جمله  نبود مکان های غذاخوری حلال کافی، نمازخانه مناسب و غیره اشاره کرده و گفت: آنچه امسال انجام دادیم سال آینده باید توسعه پیدا کند. هدف ما متحدسازی دانشجویان است. و سعی داریم اوضاع را برای همه و نه فقط مسلمانان بهتر سازیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha