جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی حکیم

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار جمعی از پژوهشگران کشور های عربی، اسلامی و اروپایی به ویژگی شیعه دوازه امامی و علمای آن اشاره کردند و گفتند: علمای شیعه در راه دین جانفشانی کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار جمعی از پژوهشگران کشور های عربی، اسلامی و اروپایی به ویژگی شیعه دوازه امامی و علمای آن اشاره کردند و گفتند: علمای شیعه در راه دین جانفشانی کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند.

ایشان ادامه دادند: علمای شیعه احکام شرعی را به بازیچه نگرفته و تحت تأثیر شرایط و عصر های مختلف و برای کسب رضایت عموم مردم و حکام صاحب نفوذ و غیره، حکم شرعی را تغییر نداده اند.

حضرت آیت الله حکیم اشاره کردند: علما برای شناخت حکم شرعی از سرچشمه اصیل آن و حفظ آن به عنوان امانت الهی تلاش می کنند.

معظم له به حدیث حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره کردند که می فرمایند«قد تركتكم على البيضاء، ليلها كنهارها، لا يزيغ عنها بعدي إلا هالك..».

این مرجع شیعه تصریح کردند: علمای مخلص شیعه به احکام الهی که برگرفته از منابع اصیل شریعت است، پایبند بوده و با طوفان های زمان و فتن های بزرگ مقابله کردند تا حقیقت را همانطور که است به پیروان خود برسانند.

ایشان افزودند: مؤمنین دین خود را از کسانی می گیرند که در دین، تقوا و قدسیت خود امانتدار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha