چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سلیمانی مدیر مدرسه حافظین قرآن کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری اولین دوره مسابقات طلاب شیعه و سنی در استان کرمانشاه، گفت: در حاشیه این دوره از مسابقات اجرای محافل قرآن با حضور ۴ نفر از قاریان و حافظان برجسته کشوری در ۸ شهرستان استان و ۲ نماز جمعه اهل سنت و تشیع کرمانشاه، همچنین مساجد شهر کرمانشاه از تاریخ ۲۲ و ۲۱ تا پایان مسابقات در حال اجراست.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، با توجه به برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن طلاب شیعه و سنی در کرمانشاه، با تمسک به آیه 21 سوره مبارکه حدید که می فرماید:« سَابِقُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ» به سوی آمرزش پروردگارتان بشتابید.،گفت: اگر دل و جان خود را در مسیر وزش نغمات قرآنی قرار دهیم، فضای جامعه اسلامی نیز قرآنی خواهد شد.

مدیر مدرسه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: يا بُنَىَّ لاتَغفُل عَن قِراءَةِ القُرآنِ إذا أصبحت، و إذا أمسيت فَاِنَّ القُرآنَ يُحيِى القَلبَ المیت وَ يَنهى عَنِ الفَحشاءِ و َالمُنكَرِ؛ « فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل مرده را زنده مى‌كند و از فحشا و زشتى باز مى‌دارد.»،گفت: نشر صدای قرآن در محیط جامعه، دلهای غافل از یاد خدا را درمان می کند.

وی تصریح کرد: باید فرامین قرآنی در مرحله نخست در خود انسان و خانواده و سپس در اجتماع مورد عمل قرار گیرد تا ریشه منکرات خشکیده شود.

حجت الاسلام مختار سلیمانی با اشاره به اینکه اگر زمینه فعالیتهای قرآنی را در جامعه مهیا نمودیم، دلهای مشتاقان آماده پذیرش کلام حق و دوری از منکرات خواهد شد،گفت: در صورت ایجاد فضای قرآنی و عمل به دستورات پروردگار، برکات زمینی و آسمانی بر ما نازل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: رشد و اصلاح جامعه اسلامی در سایه قرآن و عمل به دستورات متعالی آن می باشد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن طلاب شیعه و سنی در استان، گفت: در حاشیه این دوره از مسابقات اجرای محافل قرآن با حضور 4 نفر از قاریان و حافظان برجسته کشوری در 8 شهرستان استان و 2 نماز جمعه اهل سنت و تشیع کرمانشاه، همچنین مساجد شهر کرمانشاه از تاریخ 22 و 21 تا پایان مسابقات در حال اجراست.

مدیر مدرسه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه با بیان اینکه اجرای محافل قرآن با محوریت و میزبانی حوزه علمیه استان و شهرستانها برگزار است، گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم عموم مردم متدین و علاقمند به قرآن از نغمات ملکوتی قرآن بهره مند می شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حاشیه و حین برگزاری مسابقات برای مدعوین محترم که شامل 200 نفر از طلاب مدارس حافظین کشور،طلاب استان و اهل سنت،حلقات رشد دانش آموزی برنامه داریم،گفت: شاهد برگزاری 5 کارگاه حفظ موضوعی، انس و تدبر در قرآن، سبک زندگی قرآنی و نشاط معنوی با حضور اساتید برجسته و صاحب فن از قم خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha