چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ناشنوا

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان از آموزش و مهارت آموزی خواهران مبلغه لرستانی برای آموزش به بانوان ناشنوا و کم شنوا این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، سمیه عزیزی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح هادیات الاصمات (آموزش زبان اشاره) ویژه بانوان ناشنوا و کم شنوا هم اکنون در برخی مدارس علمیه خواهران استان در حال برگزاری است،افزود:دوره آموزش مهارتی زبان اشاره به دو صورت نظری و عملی در مدارس پلدختر،دورود،الشتر و کوهدشت در حال برگزاری است .

وی با بیان اینکه این طرح در تعامل با موسسه آوای علم و ایمان برای خواهران مبلغه فراهم شده است، اظهار داشت:آشنایی مبلغان با مهارت زبان اشاره و توانمند سازی سطح مهارتی مبلغان به تدریس زبان اشاره از مهمترین اهداف اجرای این طرح است .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان آموزش و مهارت آموزی برای پاسخگویی احکام شرعی به بانوان ناشنوا و کم شنوا،تربیت مدرسان توانمند برای فعالیت در حوزه پاسخگویی به بانوان ناشنوا و کم شنوا،تاثیرگذاری ظرفیت مبلغان در عرصه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در جامعه با رویکرد دینی و فعال سازی سازمان های مردم نهاد و مراکز فرهنگی حوزوی در این عرصه را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد .

عزیزی خاطر نشان کرد:نحوه ارتباط با بانوان ناشنوا و کم شنوا،برنامه ریزی برای فراگیران جهت پاسخگویی به مسائل شرعی،خانوادگی،مشاوره های فرهنگی و اجتماعی و ... را از سرفصل های مهم این طرح برشمرد .

وی در پایان با بیان اینکه دانش آموختگان حوزوی با دارا بودن حداقل دانشنامه سطح 2 و توانمندی برقراری ارتباط می توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند گفت:اولویت اشتغال در مراکز بهزیستی ،مراکز پاسخگویی در حوزه های فرهنگی،انجام تعهد اخلاقی نسبت به همنوعان مواجه با این مشکل و صدور و ارائه گواهی معتبر به فراگیران پذیرفته شده در ارزیابی نهایی از مزایای این طرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha