پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 485709
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
مشاور مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان

حوزه/مشاور مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان گفت: در دعا فقط این نیست که دل انسان را به خدا نزدیک کند بلکه فراگیری و تعلیم است، تزکیه هست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گرگان، خانم فرحناز رجب زاده، در نشست معرفتی که با حضور طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه رجب برگزار شد، با اشاره به اعمال و اهمیت این ماه بیان کرد: ماه رجب، ماه خداست و اهمیت فوق العاده ای برای خودسازی و عبادت دارد؛ چنانچه برای مهیاشدن ضیافت ماه رمضان و درک لیالی قدر، غنیمت شماری لحظات و ساعات این ماه در شریعت مقدس اسلام و سیره بزرگان دین از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با استناد به کلامی از رهبر معظم انقلاب پیرامون دعاهای ماه رجب خاطرنشان کرد: معظم له دعاهای ماه رجب را دریایی از معرفت دانسته و می فرمایند: «در دعا فقط این نیست که دل انسان را به خدا نزدیک کند بلکه فراگیری و تعلیم است، تزکیه هست، ذهن را روشن می کند و حقایق و معارفی را به انسان می آموزد که در زندگی به آنها نیاز داریم».

مبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان به شرح فرازهایی از دعای ماه رجب از بیان امام صادق علیه السلام پرداخت و ادامه داد: در اولین فراز از دعای ماه رجب که پس از هر نماز به خواندن آن توصیه شده است، به معرفی خداوند می پردازد؛ چنانچه حضرت می فرماید: «یا من ارجوه لکل خیر و آمن سخطه عند کل شر».

رجب زاده افزود: در ادامه این دعا، عطایای خداوند شمارش می شود که اولاً خداوند عطا کننده به هر سائلی است، ثانیاً الطاف و عطایای الهی بی شمار است؛ چنانچه در مقابل عمل خیر هر چند بسیار ناچیز باشد اما لطف بی شماری عنایت می فرماید، البته فراز بعدی که حضرت می فرمایند: «یا من یعطی من لم یسئله...»، گواه این مطلب است که حتی در صورتی که انسان از خداوند درخواستی هم نکند خداوند متعال عطایای خود را شامل انسان خواهد کرد.

وی دعای فوق را سرشار از لطف، رحمت و فضل بی کران الهی دانست و گفت: دعای وارده تماماً امید و مثبت اندیشی است که توجه به مفاهیم آن، وجود ما را متحول می کند، چنانچه با تأمل در مضامین بلند آن؛ آرامش و اعتماد به نفس و نیز شوق انجام کار خیر به انسان عطا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha