جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امروز باید قدردان کسانی باشیم که اجازه ندادند رسالت‌های دینی بر زمین بماند و مثل پروانه دور شمع چرخیدند تا امروز این ودیعه الهی به دست من و شما برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در همایش بزرگ هادیان نور به آیه الَّذِینَ یبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیخْشَوْنَهُ وَلَا یخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا پرداخت و گفت: امروز علما بزرگواری مانند مرحوم آیت‌الله باریک‌بین، مرحوم آیت‌الله شالی که مدارس حوزه‌های علمیه را به‌خوبی در این شهر احیا نمودند و از مبارزین و فعالان ارزشمند در انقلاب اسلامی و حوزه تبلیغ بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: در استان قزوین علاوه بر این دو بزرگوار شخصیت‌های برجسته‌ای نظیر مرحوم آیت‌الله ابوترابی، مرحوم آیت‌الله سامت، مظفری و دیگر شخصیت‌ها که هرکدام توانستند در زمان حیات خود منشأ اثر و برکات برای این شهر باشند.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین همچنین ضمن تجلیل از شخصیت علمی و حوزوی مدیر سابق حوزه علمیه قزوین پرداخت وبیان کرد: حجت‌الاسلام سید موسی ابراهیمی، امروز در استان قزوین یک چهره برجسته و ممتاز علمی و حوزوی بوده که توانسته آثار و تألیفات ارزشمندی از خود برجای بگذارد و حتی می‌توانیم به‌جرئت بیان نمایم که آثار ایشان را اگر به دانشگاه الازهر مصر ارسال نماییم، در آنجا استقبال خوبی از آثار و تألیفات این استاد برجسته خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله رفیعی قزوینی، سید موسی زرآبادی و شیخ هاشم قزوینی و دیگر علما و بزرگان این شهر از سرمایه‌های معنوی این شهر بوده که باید همیشه قدردان تلاش تبلیغی آن‌ها باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین به نقش برجسته و تأثیرگذار علمای در طول انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی به پیروزی ارزشمندی دست‌یافت به تلاش و حضور مفید و اثرگذار حضرت امام خمینی (ره) بود که پرچمی را که در شهر مقدس قم برافراشت را افرادی با او همراهی نمودند و توانست در قلوب ملت نفوذ نماید و این معجزه به برکت همین علما بود که توانستند در عرصه‌های مختلف نقشی کلیدی داشته باشند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی علمایی نظیر مرحوم میرزای شیرازی نقش خود را در نوشتن تحریم تنباکو به‌خوبی تبیین نمود و کار به‌جایی رسید که حتی پادشاه وقت را تحت‌فشار قرار داده بود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز باید قدردان کسانی باشیم که اجازه ندادند رسالت‌های دینی بر زمین بماند و مثل پروانه دور شمع چرخیدند تا امروز این ودیعه الهی به دست من و شما برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha