چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام قزوینی

حوزه/ فرزند مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی گفت: جامعه ما مدیون حوزه های علمیه است ،چرا که بسیاری از دانشمندان و بزرگان جامعه وبسیاری از شهدا از همین حوزه های علمیه برخاسته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام حبیب‌الله قزوینی، در همایش بزرگ هادیان نور گفت: دشمنان در تلاش شبانه‌روزی هستند تا بتوانند چراغ حوزه‌های علمیه را خاموش کنند، اما چون صاحب آن حضرت ولی‌عصر (عج) هرگز نخواهند توانست در این راه موفق شوند.

حجت‌الاسلام قزوینی خاطرنشان کرد: امروز کسی نمی‌تواند منکر نقش‌آفرینی کلیدی علما و بزرگان دینی در شهرها باشد، چراکه این فرزانگان برجسته حوزوی چه در قبل از انقلاب اسلامی و چه بعدازآن در به ثمر نشاندن این نهال انقلاب با تمام وجود در مسیر رسالت عالمان دین قدم برداشتند و از خود نامی به نیک رقم زدند.

وی اظهار کرد: امروز طلاب جوان ما باید تلاش و جدیت در علوم مختلف داشته باشد و از تنبلی و سستی پرهیز نماید.

فرزند مرحوم آیت‌الله مجتبی قزوینی تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی همیشه به طلاب و شاگردان خود بر جدیت بر یادگیری یکی از علوم مانند فیزیک و شیمی توصیه می‌کردند و همیشه تأکید داشتند که طلاب امروز باید یکی از زبان‌های زنده دنیا مسلط باشند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مرحوم پدرم 30 هزار لغت فرانسه حفظ بودند و این مسئله را خود نیز به آن اهمیت بیشتری می‌دادند.

وی ادامه داد: شما طلاب و روحانیت باید به این لباس ارزشمند افتخار نمایید و آن را محترم بشمارید و حتی مرحوم آیت‌الله قزوینی هم در همه نمازهای خود، چه در بیرون از منزل و چه در داخل منزل با لباس کامل به نماز می ایستاد.

فرزند مرحوم آیت‌الله قزوینی تصریح کرد: جامعه ما مدیون حوزه‌های علمیه است، چراکه بسیاری از داشنمندان و بزرگان جامعه و بسیاری از شهدا از همین حوزه‌های علمیه برخاسته‌اند.

وی در پایان از دست‌اندرکاران این همایش بزرگ قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha