جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجلیل از طلاب ممتاز سطوح عالی مدرسه علمیه امام کاظم(ع)

حوزه/ روحانیت برای حفظ انقلاب، بیشترین شهید را داده است و برای تبیین گام دوم هم لازم است همه تلاش های خود را بکار گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی امروز در مراسم تجلیل از ممتازین سطوح عالی مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) که در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: هدف از تحصیل طلاب در این مدرسه علمیه شناسایی استعدادهای برتر برای اجتهاد و فعالیت قوی در دروس آزاد و مهارت افزایی است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد:  مواردی که گفته شده، تأکید حضرت آیت الله مکارم شیرازی است، ایشان در عین تأکید بر شناسایی استعدادهای برتر برای اجتهاد و توجه به دروس آزاد بر مسئله نظم، انجام کارهای پژوهشی، حمایت از طلبه های مستعد و... هم تأکید فراوان دارند.

وی افزود: امروز در شرایط سختی از لحاظ اقتصادی و معیشتی قرار داریم، این سختی در گذشته و در زمان پیامبر(ص) هم بوده، معتقدیم روحانیت در همان مسیر انبیاء الهی قرار دارد و برای همین باید سختی ها را تحمل و برای آینده بهتر تلاش کند.

این کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: معتقدیم کسانی باید وارد حوزه شوند که دارای همت بلند باشند، سختی ها و تحقیرها را تحمل کنند، متعهد باشند و از ادعیه و دعای عهد حضرت ولی عصر(عج) غافل نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت: طلبه نباید از نماز شب و تهجد غفلت کند، حتی لازم است انجام آن را ضروری بداند تا بتواند مبلغ مفید، مجاهد و اثرگذار باشد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه اظهارداشت: رسالت دیگر تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است که از سوی رهبر انقلاب ارائه شده است. تبیین باید به وسیله حوزه و حوزویان باشد.

وی افزود: روحانیت برای حفظ انقلاب،  بیشترین شهید را داده است و برای تبیین گام دوم هم لازم است همه تلاش های خود را بکار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: مردم از روحانیت تقوا، زهد و پاکی و بعد علم را می خواهند. کسی نمی گوید طلبه عالم نباشد، ولی عالم بی عمل نباشد. باید طلبه دارای تقوا و عامل به دین باشد و در کنار آن به دانش و اندوخته های علمی خود بیفزاید.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha