شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی - ارتش

حوزه/ نماینده ولی فقیه در ارتش، سه مولفه توان نظامی، اطلاعاتی و اعتقادی را تعیین کننده آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در همایش فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی ارتش گفت: پیدایش انقلاب اسلامی در ایران تمام معادلات دشمنان بویژه آمریکا را درمنطقه بر هم زد.

وی افزود: بحمدالله با پیروی از مکتب اسلام عزیز، آینده از آن تفکر ایران اسلامی است و تفکرات انقلابی جوانان جمهوری اسلامی ایران حتما منطقه و جهان را فرا خواهد گرفت.

ححت الاسلام والمسلمین محمد حسنی با اشاره به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر لزوم بیرون راندن آمریکا از منطقه خاطر نشان کرد: آمریکا زمانی خودش را صاحب این منطقه می‌دانست، اما امروز نه تنها در ایران جایگاهی ندارد بلکه به واسطه تفکرات اسلامی و انقلابی ایران، در هیچ جای منطقه جایگاهی ندارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به ماموریت ارتش عنوان کرد: ماموریت واگذاری به ارتش طبق اصل قانون ۱۴۳ قانون اساسی که پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و نظام اسلامی است نشان می‌دهد که ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیار قدرتمند و بزرگ است که سه ماموریت مهم و بزرگ به آن واگذار شده است. چرا که ماموریت‌های بزرگ را فقط اشخاص و سازمان‌های بزرگ می‌توانند انجام می‌دهند، از این روست که این سه ماموریت بزرگ و راهبردی و کلان به ارتش بزرگ واگذار شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی، انجام چنین ماموریت بزرگی را بدون داشتن توان و آمادگی رزمی غیر ممکن دانست و گفت: تهدید دشمن بر علیه کشور ایران همواره وجود داشته است، چرا که موقعیت ژئوپولتیکی ایران در منطقه غرب آسیا و نیز انرژی‌های ارزشمند موجود در آن، مبارزه با نظام سلطه و مواضع ضد صهیونیستی ایران از مهم‌ترین مولفه‌های دشمنی آمریکا و هم پیمانانش با جمهوری اسلامی ایران است وبرای همین باید نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش، توان و آمادگی رزمی خود را حفظ کند.

وی حفظ نظامی اسلامی را از دیگر دلایل مهم حفظ و ارتقای آمادگی و توان رزمی نیرو‌های مسلح برشمرد و خاطر نشان کرد: در کارنامه همه معصومین علیهم السلام حفظ نظام اسلامی جایگاه والایی داشته چرا که اسلام و نظام اسلامی در دیدگاه آن بزرگواران از همه چیز عزیزتر است و حفظ آن برای همگان واجب است.

ححت الاسلام والمسلمین محمد حسنی اختلافات قومی، قبیله‌ای و مرزی را یکی از سیاست‌های همیشگی آمریکا در ایجاد تفرقه بین کشور‌ها بر شمرد و تصریح کرد: اختلافات منطقه‌ای برای استکبار بسیار سودآور است و جایی نیست که کشور‌های همسایه بر سر برخی از مسائل مرزی با هم اختلاف نداشته باشند.

وی گفت: اگر چه با تحریک آمریکا برخی از کشور‌های منطقه چشم به جزایر ایران دوخته اند، اما هم آنان و هم آمریکا باید بدانند که آن جزایر، به منزله فدک ایران هستند و جمهوری اسلامی ایران حتی برای دفاع از یک میلی متر از آب و خاک وسرزمین خود نیز حساسیت به خرج می‌دهد و تا آخر ایستادگی خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش، وجود گروهک‌های تکفیری در منطقه را یکی دیگر از دلایل مهم برای ارتقای آمادگی و توان رزمی نیرو‌های مسلح عنوان کرد و اضافه کرد: سیال سازی اقتضایی گرو‌های تکفیری از جمله نقشه‌های آمریکاست. آن‌ها از عراق و سوریه شروع کردند و وقتی به نتیجه نرسیدند، الان در افغانستان مشغول حمایت از گرو‌های تکفیری داعش هستند و باز اگر در این منطقه به نتیجه نرسند حتما در مناطق دیگر آن را دنبال خواهند کرد. این تهدیدات برای جمهوری اسلامی ایران همواره وجود خواهد داشت وباید نیرو‌های مسلح همواره برای مبارزه با آن آماده باشند.

نماینده، ولی فقیه در ارتش: توان نظامی، اطلاعاتی و اعتقادی را از مهم‌ترین مولفه‌های تعیین کننده قدرت و توان رزمی برای نیرو‌های مسلح بر شمرد و گفت: سه چیز اگر در کنار هم قرار گیرند قدرت بازدارندگی در برابر دشمن به دست می‌آید، توان نظامی به روز که مدیریت آن بر عهده فرماندهان است در این زمینه همه بای پشت سر فرماندهی حرکت کنیم، توان اطلاعاتی که محوریت آن با حفاظت اطلاعات است و باید همه او را در این امر یاری دهیم و توان اعتقادی که توسط عقیدتی سیاسی‌ها در ارتش دنبال می‌شود طبعا در این زمینه هم، همه باید عقیدتی سیاسی‌ها را کمک کنند تا هم افزائی لازم بوجود آید.

وی در پایان با اشاره به آیه " واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا" گفت:اگر این سه مولفه همواره در کنار هم باشند و همه برای رسیدن آن‌ها به نقطه مطلوب تلاش کنند، ارتشی قوی و نیرومند خواهیم داشت که هیچ قدرتی نمی‌تواند با آن مقابله کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha