جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نظامیان اسرائیلی ورودی های مسجد ابراهیمی را مسدود کردند

حوزه/ نظامیان رژیم صهیونیستی منطقه وادی الحصین در شرق مسجد ابراهیمی را مسدود کردند. کودکان فلسطینی که از مدارس تعطیل شده اند برای بازگشت به خانه هایشان با مشکل مواجه شده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، نظامیان رژیم صهیونیستی منطقه وادی الحصین در شرق مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری اشغالی را با بلوک های بتونی مسدود کردند.

فعالان حقوق بشر جمال صوفیان گزارش دادند که اسرائیلی ها ورودی های شمالی و غربی منطقه را به روی محلی ها بسته اند، ساکنان با گروه های حقوق بشر تماس گرفته اند و از آنان خواسته تا برای بازگشایی جاده ها میانجگری کنند تا کودکان بتوانند پس از تعطیلی مدارس به خانه هایشان برگردند.

گفته می شود مسجد ابراهیمی، آرامگاه حضرت ابراهیم(ص) که یکی از اماکن مقدس مسلمانان و یهودیان محسوب می شود، در دهه های گذشته با تنش ها و درگیری های زیادی مواجه شده و پس از آنکه یک باروخ گلدستون، یک صهیونیست آمریکایی تبار در سال 1994، با اسلحه به این مسجد وارد شده و نمازگزاران بیگناه را به رگبار بست، صهیونیست ها این مسجد را به دو بخش تقسیم کرده و بخش بزرگی از آن را به یهودیان دادند.

اشغالگران اسرائیلی پس وقوع قتل عام مسلمانان در 25 فوریه 1994 توسط این شهرک نشین یهودی، بخش بزرگی از مسجد را مصادره کرده و آن را در اختیار یهودیان قرار دادند، درحالی که این اسرائیلی جنایتکار در ماه مبارک رمضان به روی نمازگزاران آتش گشود. که در این حمله نه تنها 29 تن به شهادت رسیدند بلکه بیش از 100 نفر مجروح شدند.

در پاسخ به این حمله اشغالگران اطراف مسجد «منطقه بسته نظامی» ایجاد کرده، دسترسی مسلمانان را محدود کرده و ناحیه بزرگی را به استفاده شهرک نشینان اختصاص دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha