جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قرشی گفت: دعا کردن عبارت است کوبیدن در رحمت خدای متعال؛ کثرت دعا موجب توجه خدای متعال شده و درهای رحمت و گنجینه خود را به روی بنده باز کرده و دعایش را اجابت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قرشی، شامگاه سه شنبه در جلسه تفسیر نهج‌البلاغه که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بعد از جنگ صفین، امام علی(ع) موقع برگشتن، در کربلا توقف کرده و خاک کربلا را برداشتند و خطاب به آن فرمودند، خوشا بحال تو ای خاک که از تو عده ای بزودی محشور خواهند شد که بدون حساب وارد بهشت می شوند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) قبل از آغاز جنگ صفین با خدا چنین مناجات می‌کند، پروردگارا به تو پناه می‌برم از مشقت و مشکلات این سفر و بازگشت با شکست و ناراحتی از آن و پناه می‌برم برای از بین رفتن مال و همسر و فرزندان و در ادامه حضرت بیان می‌دارند که خداوندا تو همسفر من در این سفری و مراقب اموال و اولاد من هستی و در غیابم تنها تو می‌توانی این دو را محافظت و نگه‌داری کنی.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: سخنان حضرت نشان می‌دهد که بندگان الهی چقدر به خدای متعال محتاج هستند  و مؤثرترین وسیله برای نجات از گرفتاری‌ها دعا است و به وسیله دعا است که می‌توانیم تمامی خواسته‌هایمان را از خدای متعال بخواهیم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) دعا را سلاح مومن دانست و افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند، دعا سلاح مؤمن است، دعا گوهر عبادت است که نمونه ان را می‌توان در کتب صحیفه سجادیه، مفاتیح‌الجنان و ... مشاهده کرد، دعا کردن کوبیدن در رحمت الهی است که دعای مکرر منجر به توجه خدای متعال و اجابت دعا می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: تمام گنجینه‌های زمین و آسمان به دست خدای متعال است و کشودن در این گنجینه‌ها با دعا ممکن است و دعا از عوامل افزایش عمر و کثرت روزی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha