چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کرسی سپاهانشهر

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی«انقلاب اسلامی، فرصت ها و تهدید ها»، در مدرسه علمیه حضرت حکیمه خاتون(س) سپاهان شهر برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، کرسی آزاد اندیشی طلبه محور با عنوان «انقلاب اسلامی، فرصت ها و تهدید ها»، در مدرسه علمیه حضرت حکیمه خاتون(س) سپاهان شهر برگزار شد.

نماینده گروه طلاب ارائه کننده با تبیین و مقایسه شرایط  قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن  به پیشرفت ها و دست آوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شاهد آن هستیم که این انقلاب به اهداف اصلی خود رسیده است و به شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی جامه عمل پوشانده است.

وی با مقایسه ایران کنونی با دوران پهلوی اظهار داشت:  شاهد پیشرفت علمی، رشد کمّی و کیفی تولید ملی، رشد فعالیت های عمرانی و پیشرفت های صنعت نفت وصنعت نظامی و دفاعی کشور بوده ایم.

نماینده گروه طلاب ارائه کننده بحث تاکید کرد: نقش مدیریت های جهادی و رهبری مدبرانه انقلاب کاملا مشهود است تا آنجا که ایران از نظر یو،اس، نیوز(2018)  جزء 13 قدرت برتر جهان است.

در ادامه کرسی آزاد اندیشی نماینده گروه طلاب منتقد افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی که در جامعه مشهود است؛ به نظر می رسد انقلاب اسلامی به اهداف خود نرسیده است و در بعضی موارد آنقدر به انحراف رفته که افراد از اصلاح ناامید شده و از انقلاب گذشته پشیمانند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بند های قانون اساسی از جمله برقراری رفاه اقتصادی و رفاه اجتماعی پیاده نشده است، استقلال اقتصادی در کشور مشهود نیست و ما هنوز در حال واردات بی رویه کالا می باشیم و مسئولین در قوه قضائیه و قوه مجریه به وظایف خود عمل نمی کنند و نارضایتی اگر منجر به ناامیدی از اصلاح شود، خشم افراد را بر می انگیزد.

نماینده گروه طلاب منتقد ادامه داد: مسئولین نظام نتوانسته اند اعتماد مردم را جلب کنند و مطالبات آنها را پاسخگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن طالب پور به عنوان استاد داور نیز متذکر شد: نگاه منصفانه به انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و کمی ها و کاستی های آن با توجه به در نظر گرفتن توطئه های دشمن و امکانات در دسترس، کمک خواهد کرد تا درست قضاوت کنیم.

وی ابراز داشت:  اگر منصفانه قضاوت نماییم و نقش مردم، مسئولین و رهبری نظام را به درستی بشناسیم خواهیم فهمید که هر کجا حرکت جهادی و انقلابی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بوده است ؛ انقلاب موفق شده و هرگاه از این حرکت جهادی باز ماندیم و سستی نمودیم به بیراهه رفته ایم.

وی تاکید کرد: با قضاوت منصفانه خواهیم دانست که در حفظ این نظام و اعتلای آن باید کوشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha