جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خوراسگان

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «عواملی بیچارگی انسان از دیدگاه روایات»، با حضور طلاب و اساتید در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسین مرتضوی پناه در نشست اخلاقی با موضوع «عواملی بیچارگی انسان از دیدگاه روایات»، در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س)اصفهان، گفت: بر خلاف نظر مردم که بدبختی  انسان را در امور مادی و امور دنیوی می دانند، در روایات اهل بیت(ع) نشانه انسان شقی گزینه های دیگری است.

وی با توجه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نشانه های بدبختی انسان را 5 مورد معرفی کرد و ادامه داد: یکی از این نشانه ها اصرار برگناه است، یکی از گناهان کبیره که خدا وعده آتش جهنم را به آن داده است، اصرار بر گناه است. اصرار بر گناه صغیره آن را تبدیل به کبیره می کند، زیرا قبح گناه ریخته می شود.

حجت الاسلام مرتضوی پناه ادامه داد: یکی دیگر از نشانه های انسان بیچاره و نگون بخت از منظر پیامبراکرم(ص) انسان قصی القلب، معرفی شده است. در روایات اهل بیت(ع) انسان قصی القلب بسیار مورد سرزنش واقع شده است.

 استاد حوزه  به نشانه های دیگر انسان شقی اشاره کرد و گفت: عاق والدین، حرص دنیا و عدم استفاده از عقل و تجربه دیگران از موارد دیگر نشانه های این افراد می باشد.

وی خاطر نشان کرد: از امام هادی(ع)نقل شده که :العُقوقُ يُعقِبُ القِلَّةَ و يُؤدِّي إلَى الذِّلَّةِ ؛ کسی که عاق والدین می شود در زندگی دچار فقرشده و به خاری کشیده می شود.

حجت الاسلام مرتضوی پناه گفت: حرص دنیا و امور دنیوی به خاطر فراموشی یاد مرگ، قبر و قیامت است و متأسفانه سبک زندگی  افراد جامعه ما به سوی رفته که تمام وقت خود را صرف دنیا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha