پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علميه حضرت نرجس(س) ساري

حوزه/ مدير مدرسه علميه حضرت نرجس(سلام الله عليها) ساري گفت: با توجه به اين كه تجملات مرسوم در عيد نوروز، از منطق درستی برخوردار نیست؛ به همين خاطر خواهران طلبه ، پیشگام در تنظیم برنامه های خرید عید شده و از رسومات غلط بپرهيزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، زهرا سادات پیشنمازی در آستانه ميلاد حضرت علي(عليه السلام) در نشست با طلاب اين مدرسه علميه بيان کرد: همان طور که معنای لغوی عید، برگشت است؛ مناسبت هایی که به نحوی وابسته به معصومین (عليهم السلام) است را نيز اصطلاحا عید می نامیم، که بازگشت به فطرت یک انسان کامل بوده و در حقيقت عياد اسلامي فرصتي براي ارزيابي وضع موجود و بازگشت به فطرت مشترک میان ما و ائمه اطهار است.

وی اضافه کرد: طبق فرمایش امير المومنين(عليه السلام)، برای مومن هر لحظه ای که گناه را ترک کند عید است؛ لذا باید در هر زمان بندگی و عبودیت خود را مدیریت کنیم. "دیو چو بیرون رود فرشته درآید"؛ به اين معنا كه اگر زشتی ها را ترک کنیم، در آن صورت بشارت عید برای ما ماندگار خواهد شد.

مدير مدرسه علميه حضرت نرجس(سلام الله عليها) ساري در پايان با اشاره به  نزدیک شدن به ایام عید نوروز، بر مسئله ی اقتصاد مقاومتی تاكيد و خاطر نشان كرد: تجملات مرسوم  در این ایام،  از منطق درستی برخوردار نیست؛ به همين خاطر در جهت حمایت مالی از همسرانتان، پیشگام در تنظیم برنامه های خرید عید باشید و آن چه که نیاز داشته تهیه کرده و از مرسومات غلط بپرهيزيد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha