شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضا رحمانی وزیر صمت

حوزه/ با وجود همه موانع، تولید کشور رونق دارد و اکثر تولیدات مانند فولاد و مس نسبت به سال قبل رشد داشته است؛ اگرچه در بعضی تولیدات مانند خودرو با مشکلاتی مواجه هستیم ولی برنامه ریزی می شود تا در سال جدید تولیدات کشور رونق داشته باشد حتی اولویت ها مانند پوشاک و صنایع دریایی و پایین دستی توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر امروز در دیدار مراجع و علما در قم، گفت: وزارت صنعت و معدن با هدف و حمایت از تولیدات کشور راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در شرایط جدید که دشمنان همه تلاش شان را بکار گرفتند تا جلوی تولیدات کشور گرفته شود، در بحث تولیدات صنعتی رشد خوبی داشته ایم.

 رحمانی افزود: هم اکنون در کشور 85 هزار تولیدی، 10 هزار واحد معدنی و 3 میلیون واحد صنفی مشغول خدمت به مردم هستند؛ در همین رابطه 63 درصد اشتغال مولد در حوزه صنفی و الباقی در حوزه جهاد کشاورزی است  که جزو مولد اقتصاد به شمار می رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین اقدام در زمان فعلی این است نگذاریم واحدهای تولیدی فعلی تعطیل یا با مشکل مواجه شوند؛ اگرچه در فضای کلی مشکلاتی مانند نوسانات قیمت ارز، نقل و انتقال و پول و حمل و نقل با کشتی از سوی دشمن ایجاد شده؛ اما تلاش همه جانبه و جهادی مسئولین خدوم جدی بوده و با همه مقابله شده است.

وی افزود: با وجود همه موانع، تولید کشور رونق دارد و اکثر تولیدات مانند فولاد و مس نسبت به سال قبل رشد داشته است؛ اگرچه در بعضی تولیدات مانند خودرو با مشکلاتی مواجه هستیم ولی برنامه ریزی می شود تا در سال جدید تولیدات کشور رونق داشته باشد حتی اولویت ها مانند پوشاک و صنایع دریایی و پایین دستی توسعه پیدا کند.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha