جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ظهور امام زمان

حوزه/ در روایات، دو گروه ذکر شده‌اند که به محضر امام زمان می‌رسند: گروه اول، اصحاب خاص که ۳۱۳ نفر هستند، در حالی که آنها در یک لحظه به ‌صورت معجزه‌آسا در مکه حاضر می‌شوند؛ یعنی وقتی شب در رختخواب خود خفته‌اند، ناگهان خود را در مکه می‌بینند؛ بنابراین، در مورد آنها این مشکلات وجود ندارد. گروه دوم ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پورتال جامع مهدویت در بخش مخزن پرسش و پاسخ خود به برخی از سؤالات پیرامون «ویژگی های یاران امام موعود» پاسخ داده است که سؤالات و جواب ها در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما مهدی یاوران خواهد شد.

 

* چگونه می‌توان پس از ظهور امام زمان به مکّه رفت؟

 

در زمان ظهور همه به مکّه نمی‌روند تا جای این سؤال باشد که چگونه باید رفت؟

در روایات، دو گروه ذکر شده‌اند که به محضر امام زمان می‌رسند:

گروه اول، اصحاب خاص که ۳۱۳ نفر هستند، در حالی که آنها در یک لحظه به ‌صورت معجزه‌آسا در مکه حاضر می‌شوند؛[۱] یعنی وقتی شب در رختخواب خود خفته‌اند، ناگهان خود را در مکه می‌بینند؛[۲] بنابراین، در مورد آنها این مشکلات وجود ندارد.

گروه دوم، ده ـ پانزده ‌هزار‌نفر یاران حضرت هستند که بعد از این ۳۱۳ نفر به مکّه می‌رسند. آنها نیز با طی‌الارض به مکّه می‌روند؛[۳] یعنی پیاده حرکت می‌کنند، اما چند قدم برداشته به مکّه می‌رسند و در طی مسیر، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند؛ بنابراین، آنها نیز به گذرنامه و هواپیما احتیاج ندارند و دوری برای آنها بی‌معناست. اینها یارانی هستند که با حضور آنها در مکّه، حضرت ولی ‌عصر قیام می‌کند و حرکت خویش را آغاز می‌ نماید.

از مذکورات پیشین، معلوم آمد که سایر مردم، لازم نیست در مکّه باشند؛ هر کجا حضرت یا نمایندگانشان می‌رسند، مردم با آنها بیعت می‌کنند.

 

پی‌نوشت‌ها:

۱. کافی، کلینی، ج ۸، ص ۳۱۳، ح ۴۸۷.

۲. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۵۲، ص ۳۶۸، ح ۱۵۳.

۳. روضه‌الواعظین، ص ۲۶۳.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میثم حاجیلونژاد IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    0 0
    با300نفری که دراین 1182سال غیبت امام زمان برایه خود مقام گرفته اند،وبه غیب در مسیر مهدی برای رسیدن به مگه آماده اند کاری نداریم...اما آن 13نفر که در کابینه مهدی اند که کس نداند جزء سفیر زمان مهدی.....