جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام زمان

حوزه/ وقتی امام زمان عج ظهور نمایند، همه مردم دنیا را مورد خطاب قرار داده، پیام اسلام و عدالت را به تمام مردمان ابلاغ می‌نمایند. در آن هنگام، هرکس سخنان حضرت را بپذیرد، جزو یاران او خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پورتال جامع مهدویت در بخش مخزن پرسش و پاسخ خود به برخی از سؤالات پیرامون «ویژگی های یاران امام موعود» پاسخ داده که سؤالات و جواب ها در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما مهدی یاوران خواهد شد.

 

* یاران امام زمان، تنها از شیعیان هستند یا از اهل تسنن نیز در شمار یاران ایشان وجود دارد؟

وقتی امام زمان عج ظهور نمایند، همه مردم دنیا را مورد خطاب قرار داده، پیام اسلام و عدالت را به تمام مردمان ابلاغ می‌نمایند.

در آن هنگام، هرکس سخنان حضرت را بپذیرد، جزو یاران او خواهد شد؛ لذا در روایات آمده است: «کسانی جزو یاران امام می‌شوند که شبیه خورشیدپرستان و ماه‌پرستان بوده ‌اند»[1] یعنی تا این حد، از خدا و اسلام دور بودند، تا چه رسد به اهل‌سنت که به خدا و پیامبر اسلام معتقدند.

کسانی که سخن عدالت‌خواهانه امام را قبول نکنند، جزو دشمنان حضرت خواهند بود، هر چند قبل از ظهور، ظاهراً مؤمن باشند!

البته حال فعلی افراد، نقش بسیار اساسی در پذیرفتن دعوت امام علیه‌السلام دارد؛ زیرا کم اتفاق می‌افتد که انسان در یک لحظه عوض شود؛ بنابراین، باید دائماً روحیه انتظار و عدالت‌طلبی و عمل به احکام اسلام را در نهاد خودمان تقویت کنیم تا هنگام ظهور، جزو یاران حقیقی امام شویم.

 

پی‌نوشت‌ها

۱. الغیبة، نعمانی، ص۳۳۲، ح۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha