جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اهدای نشان ذوالفقار به فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران

سردار حاج قاسم سیلمانی ، بی هیچ چون و چرایی، قهرمان سال ۱۳۹۷ و البته سال های پیش از آن بود؛ کسی که خود را سرباز صفر ولایت و خادم کوچک مردم می داند اما بزرگترین سیاستمداران و استراتژیست های غربی و آمریکایی و صهیونیستی ، روی تک تک کلمات و موضع گیری هایش حساب ویژه ای باز می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، تقریباً میانه سال 1390 بود که نام یکی از سرداران رشید سپاه، بیش از سایرین به گوش می رسید و به خصوص در سایت ها و فضای مجازی، نمود و پژواکِ بالای رسانه ای داشت؛ "سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی".

در آن ایام ، روایت رسانه های بین المللی و به ویژه رسانه های متعلق به اردوگاه استکبار جهانی از قدرت و نفوذ این سردار پرافتخار و در عین حال بی ادعا و متواضع لشکریان خدا، برای بسیاری از مردم داخل و حتی خارج از ایران ، جذاب و قابل توجه بود.

حاج قاسم دوست داشتنیِ مردم و نیروهای مسلح کشورمان به خصوص نیروهای مخلص جبهه مقاومت اسلامی که چند روز پیش 61 ساله شد، متولد روستایی است در استان کرمان و پیش از آن که در سن 23 سالگی در میدان های حق علیه باطل در دفاع مقدس ورود پیدا کند، طعم فقر و محرومیت را چشیده و با همه این ها از عمق جان به انقلاب اسلامی و نهضت خمینی کبیر اعتقاد راسخ داشته و همچنان  نیز البته در آن مسیر و در جهت صدور پیام والای انقلاب اسلامی و راه شهیدان والا مقام و تبعیت از ولی امر مسلمین جهان گام برمی دارد.

 پیش از به وجود آمدن فتنه هایی چون داعش در منطقه غرب آسیا، رشادت و هوشمندی سردار قاسم سلیمانی در جریان پیروزی های پی در پی حزب الله لبنان در شکست رژیم صهیونیستی کاملاً هویدا شد و به همین خاطر بوده که از آن زمان تاکنون، اسراییلی ها بیشترین عناد و کینه را از وی دارند و بارها برای ترورش نقشه ها کشیدند.

کم نبوده روزهایی که موضع گیری ها و سخنان سردار سلیمانی به تیتر یک رسانه های جهان اسلام و حتی دنیا تبدیل شده و این نشان می دهد که فراتر از محاسبات دنیای مادی چگونه می توان هم در قلوب مستضعفین به خوبی جای گرفت و هم این که چنان رعب و وحشتی در دل مستکبرین و ظالمین حکمفرما نمود که حتی از سخنانت نیز در اضطراب باشند و معادلات آن ها بدین سان بر هم بخورد.

سردار سلیمانی که رفتار و فرماندهی اش چه در سطح مسایل کلان داخلی و برطرف کردن برخی سوء تفاهمات در مسایل ملی و چه در عرصه بین المللی و به خصوص مواجهه با گستاخی ها و عربده کشی های دیوانه وار مقامات آمریکایی و صهیونیستی، موجبات حیرت بسیاری از تحلیلگران و استراتژیست های نظامی و سیاسی جهان را در پی داشته، در برابر مقام معظم رهبری، خود را سرباز صفر ولایت و خادم کوچک مردم معرفی می کند و همین تواضع ولایتمدارانه و جدیت در دفاع از مظلومان و البته تامین منافع ملی کشور عزیزمان است که او را بیش از پیش محبوب عام و خاص کرده است.

 در واپسین روزهای سال 97 ، نشان ذوالفقار به عنوان بالاترین نشان نظامی در تاریخ کشورمان از سوی رهبر معظم انقلاب به این سردار رشید سپاه اسلام اعطا شد و سکاندار حکیم انقلاب پس از اعطای این نشان در سخنانی بسیار پرمعنا خطاب به ایشان گفتند که" ان شاءالله عاقبت کار شما ختم به شهادت شود، اما جمهوری اسلامی ایران حالا حالاها به وجود شما نیاز دارد"

سید محمد مهدی موسوی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha