پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: سفر رییس جمهور به عراق در مقابل سفر شبانه و مخفیانه ترامپ، نشانگر این است که رژیم اشغالگر آمریکا هیچ جایگاهی در بین دولت و ملت عراق ندارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تبریز، عید نوروز را فرصتی برای زدون کینه و کدورت‌ها دانست و افزود: عید را بهانه ای برای تکریم همدیگر و رفتارهای برادرانه قرار دهیم و با کم کردن هزینه و ساده گرفتن این روزهای شاد، از نیازمندان و فقرا هم دستگیری داشته باشیم.

وی در خصوص چهارشنبه آخر سال خاطرنشان کرد: در این ایام والدین مراقب رفتارهای پرخطر فرزندان خود باشند و با آشنا کردن نسبت به مضرات مواد محترقه اجازه ندهند عید به عزا تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، سفر رییس جمهوری ایران به کشور عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: این سفر نقطه عطفی در روابط دو کشور می‌باشد که با اعلام قبلی و دیدار رسمی با مقامات بلند پایه صورت گرفته است که در مقابل سفر شبانه و مخفیانه رییس جمهور آمریکا، نشانگر این است که رژیم اشغالگر آمریکا هیچ جایگاهی در بین دولت و ملت عراق ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، افزایش حجم مبادلات تجاری و بازرگانی، صدور ویزای رایگان بین دو کشور، ایجاد شهرک‌های صنعتی و به هم پیوستن شبکه راه‌آهن دو کشور را توافقات خوب سفر رییس جمهور کشورمان به عراق دانست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با خبرگان رهبری فرامین خود را در قالب ۱۱ دوگانه مطرح کرده‌اند که عمده صحبت‌های ایشان بر این اساس است که مسئولان در مقابل مشکلات تمام تجهیزاتشان را بسیج کرده و به مردم در جهت آینده بهتر و رفع مشکلات امید بدهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به  ضرورت صف‌نبستن نیروهای داخلی در مقابل هم، ادامه داد: نیروهای داخلی باید با وحدت در مقابل دشمنان و استکبار جهانی صف‌آرایی کرده و خدایی نکرده در مقابل هم قرار نگیرند و ذکر خداوند متعال را از یاد نبرده و همدیگر را دعا کنیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم لزوم اعتماد به جوانان و استفاده از تجربه پیشکسوتان را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و از مدیریت احساسی پرهیز کرد.

وی همچنین به انتصاب رییس جدید قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: مردمی، انقلابی و ضد فساد بودن، هشت ملاحظه‌ای است که در حکم رهبر معظم انقلاب برای حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی مورد تأکید قرار گرفته است. معظم‌له تاکید کرده‌اند که قوه قضائیه باید مرجع برای مردم چابک‌سازی تشکیلات بوده و حفظ کرامت ارباب رجوع و پاسخگویی ساده‌زیستی و اجرای احکام از وظایف این قوه باشد.

امام جمعه تبریز ضمن آرزوی موفقیت برای رییس جدید دستگاه قضا، تأکید کرد: سپردن کارها به انقلابیون، قاطعیت در برخورد با جرایم و برخورد باصلابت در مقابل دانه درشت‌ها از الزامات انقلابی بودن می‌باشد، برخورد با مفسدین فقط به مردم طبقه پایین خلاصه نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به سفر خود به شهر جدید سهند، با انتقاد از عدم وجود بیمارستان در این شهر گفت: شهر جدید به لحاظ جمعیتی با ۱۳۵ هزار نفر ساکن، سومین شهر پرجمعیت استان است که احداث بیمارستان در آن ضروری است و باید مسئولان امر توجه ویژه داشته باشند.

وی به اعطای نشان ذوالفقار توسط رهبری به سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: اعطای این نشان نشانه رضایت ولی‌فقیه زمان است که رضایت خدای بزرگ بر ولایتمداران را گواهی و تائید می‌کند و ما نیز این نشان را به همه مدافعان و سربازان و نیروهای قدس تبریک می‌گوییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha