پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ شیخ عبدالمهدی کربلایی در خطبه نماز جمعه کربلا، گفت: مشغول شدن طبقه سیاسی به درگیری ها، کشمکش ها و اختلافات بر سر موقعیت ها و منصب های حکومتی، کشور را وارد گرداب ناآرامی و عقب ماندگی از سایر ملت ها کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین(علیه السلام) ایراد شد، گفت: مشغول شدن طبقه سیاسی به درگیری ها، کشمکش ها و اختلافات بر سر موقعیت ها و منصب های حکومتی، کشور را وارد گرداب ناآرامی و عقب ماندگی از سایر ملت ها کرده است و منجر به نابودی استعداد ها، توانایی ها و بحرانی شدن اوضاع روحی شهروندان شده است و همچنین فرصت را برای ارائه خدمات به مردم و فراهم کردن فرصت شغلی از بین برده است.

وی افزود: وقت آن رسیده است که از خواب غفلت بیدار شویم، دست از طمع ورزی ها برداریم و از تجربه های گذشته و رنج های کنونی درس و عبرت بگیریم و وارد عمل شویم.

نماینده آیت الله سیستانی از عشایر و شهروندان عراقی خواست برای حل مسائل خود از روش صحیح استفاده کنند و از درگیری و استفاده از سلاح، خشونت، زور و خواسته شخصی دوری کنند.

شیخ کربلایی همچنین خواستار حل درگیری ها و اختلافات از طریق شرع و دستگاه قانونی یا از خود گذشتگی شد و گفت: عشایر و طبقه سیاسی بدانند هیچ کدام از میدان درگیری پیروز بیرون نمی آیند، بلکه فرصت و توانایی ها را از بین می برند.

خطیب جمعه کربلا بر گسترش مدارا، دوستی، محبت و دوری از فروپاشی خانواده و طلاق که امروزه شاهد آن هستیم، تاکید کرد و خواستار رعایت حقوق شرعی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha