سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: حضرت آیت الله سیستانی ابراز امیدواری کردند که دولت در مبارزه با فساد پیشرفته داشته باشد و وضعیت خدمات را بهبود بخشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه، اشاره کرد: حضرت آیت الله سیستانی ابراز امیدواری کردند که دولت در مبارزه با فساد پیشرفته داشته باشد و وضعیت خدمات را بهبود بخشد.

وی گفت: "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تلویحاً به استعفای ترامپ اشاره کرد، امّا ترامپ از خودش دفاع کرده و می گوید که در این دو سال مرتکب هیچ اشتباهی نشده است.

سید قپانچی افزود: این واقعیت ها نشان می دهد که وضعیت ما بد تر از اوضاع آن ها نیست.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه به دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور ایران با حضرت آیت الله سیستانی اشاره کرد و مهم ترین محور هایی که معظم له به آن اشاره کردند را بر شمرد:

اول: استقبال از هر گونه اقدامی که در جهت تقویت روابط با کشور های همسایه بر اساس منافع دوطرفه و احترام به حاکمیت باشد.

حجت الاسلام قپانچی گفت: ما خواهان قطع روابط با کشور های همسایه نیستیم و از هر اقدامی که در جهت تقویت روابط بر اساس این دو اصل باشد، حمایت می کنیم.

دوم: قدردانی از عراقی ها به خاطر پیروزی بر داعش و قدردانی از دوستان در حمایت از عراق.

سید قپانچی اشاره کرد: ایران در حمایت از عراق از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، لذا شایسته تشکر است و همچنین از تمامی کشور هایی که از ما حمایت کردند تشکر می کنیم.

سوم: چالش هایی که عراق با آن مواجه است؛ مبارزه با فساد، بهبود خدمات و انحصار سلاح در دست دولت است و امیدواریم که دولت عراق در این زمینه های پیشرفتی حاصل کند.

سید قپانچی تصریح کرد: هر نیرویی که تحت نظارت فرماندهی نیرو های مسلح باشد، قانونی است.

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به فضیلت ماه رجب و دعاو طلب مغفرت در آن اشاره کرد و از تلاش نیرو های امنیتی و بسیج مردمی برای برگزاری مراسم شهادت امام هادی(علیه السلام) در سامرا قدردانی نمود.

وی به مناسبت های دینی این ماه و ولادت امام جواد(ع) در دهم رجب اشاره کرد و این مناسبت را به شیعیان و امت اسلامی تبریک گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha