پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسجد در هلسینکی فنلاند، دو روز متوالی هدف شعارنویسی قرار گرفت

حوزه/ درحالی که دنیا در پی حمله تروریستی به مساجد نیوزلند در خوف فرو رفته است، مسجد شهر هلسینکی در فنلاند نیز دو روز متوالی هدف شعارنویسی های ضداسلامی قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، مسجدی در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند، دو روز متوالی مورد هدف شعارنویسی های ضدمسلمانی قرار گرفت، بانیان این مسجد روز جمعه ضمن اعلام این خبر گفتند که عبارات موهنی علیه اسلام بر روی دیوارهای این مسجد نوشته شده بود.

حسن سهیم، یک عضو هیات مدیره این مسجد که در محله ملونماکی در شرق هلسینکی واقع شده به خبرنگاران گفت که دو روز متوالی شاهد شعارنویسی ها بوده اند.

کمیسر پلیس این شهر اعلام کرده که این حوادث در دست بررسی قرار دارند.

جری تاپنون، رئیس پزشکی قانونی جنایی در این حوزه، ضمن انتشار بیانیه ای در حساب توئیتری خود، حملات تروریستی اخیر در دو مسجد نیوزلند را محکوم کرده و اشاره کرده که مسلمانان در فنلاند نیز دائما از حملات نفرت محور رنج می برند.

لازم به ذکر است روز جمعه در حملات تروریستی در دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ در نیوزلند حداقل 49 نمازگزار جان خود را از دست داده و عده دیگری مجروح شدند. یکی از تیراندازان این حمله تروریستی ویدئوی جنایت خونبار را به طور زنده در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

شبکه های اجتماعی مربوطه یوتیوب و فیس بوک ضمن محکوم کردن حادثه، این ویدئوها را حذف کردند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha