شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر مرکز خدمات استان قم

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین طاهری با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ رسالت خود را در سخت‌ترین شرایط به خوبی انجام داده است گفت: رسالت روحانیت همان رسالت ائمه(ع) و انبیای الهی بوده است و به تبلیغ دین، ترویج احکام الهی، تبیین معارف الهی و اسلامی و بیان عقاید و اخلاق دین برای مردم می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین طاهری در همایش تجلیل از معمرین استان قم با عنوان «همایش هادیان نور»، گفت: روحانیان معمر مجموعه عظیمی هستند که در پیشبرد اهداف دین، خدمات ارزنده‌ای انجام داده‌اند و برای پیروزی انقلاب و اهتزاز پرچم اسلام و اهل‌بیت(ع) در این کشور زحمات بسیاری کشیده‌اند.

وی بیان کرد: شاید معمرین توان گذشته را نداشته باشند ولی روحیه آنها همچنان جوان است و مانند اول انقلاب آماده تبلیغ دین هستند.

مدیر مرکز خدمات استان قم گفت: رسالت روحانیت در طول تاریخ همان رسالت ائمه(ع) و انبیای الهی بوده است و به تبلیغ دین، ترویج احکام الهی، تبیین معارف الهی و اسلامی و بیان عقاید و اخلاق دین برای مردم می‌پردازند.

وی افزود: این رسالتی است که انبیا با تبلیغ وحی و ائمه(ع) با تبیین و تفسیر حقایق دین و وحی به آن عمل می‌کردند و در عصر غیبت نیز این رسالت بر عهده علما و روحانیت قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری گفت: علمای گذشته بعد از عصر غیبت صغری، رسالت خود را در سخت‌ترین شرایط به‌خوبی انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر زندگی‌نامه شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه حلی، حضرت امام(ره) و امروز مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری را مطالعه کنید در می‌یابید که علمای دین با مشکلات بسیاری مواجه بوده‌اند، ولی با توان فوق‌العاده‌ای برای انجام رسالت خود زحمت کشیده‌اند و اگر زحمات آنان نبود امروز خبری از اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) نبود.

مدیر مرکز خدمات استان قم گفت: روحانیت در طول تاریخ با انواع محرومیت‌ها و محدودیت‌ها رسالت خود را انجام داده است.

وی عنوان کرد: از سال 70 رهبر فرزانه انقلاب دستور فرمودند مرکزی برای حمایت و پشتیبانی از علما و روحانیان تأسیس شود و این مرکز با فعالیت‌های محدود آغاز به کار کرد و در طول سال‌های گذشته به رشد و تعالی ارزنده‌ای رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری گفت: عرصه سلامت و درمان، خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها، وام قرض‌الحسنه، مسکن و ... ازجمله برنامه‌های مرکز خدمات است.

وی به سیاست ارائه خدمات هدفمند در مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: خدمات مرکز متناسب با جایگاه علمی و معنوی و تلاش و زحمت جامعه هدف به آنان ارائه می‌شود.

مدیر مرکز خدمات استان قم با بیان اینکه مجموعه مرکز خدمات افتخار دارد که خود را پیرو راه امیرالمؤمنین(ع) می‌داند گفت: مرکز خدمات با توجه به محدودیت‌هایی که دارد نمی‌تواند تمامی مشکلات را حل کند ولی تلاش می‌کند گوشه‌ای از مشکلات طلاب را رفع کند.
انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha