جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله استادی در همایش معمرین

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: در خانه و زندگی اولویت اول برای زن و مردی که با هم زندگی می‌کنند حسن خلق است؛ منشأ بسیاری از طلاق‌هایی که این روزها مطرح می‌شوند بدخلقی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله استادی در همایش تجلیل از معمرین استان قم با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات گفت: الحمدلله با تأسیس مرکز خدمات تا حدی که امکانات اجازه داده، مشکلات طلاب کاهش پیدا کرده است که جای شکر دارد.

وی بیان کرد: کارکنان مرکز خدمات باید خدا را شاکر باشند که چنین کاری به آنها سپرده شده است چراکه هر کار خیری به هر کسی داده نمی‌شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت حسن خلق گفت: از امام صادق(ع) نقل شده روزی که اعمال را می‌سنجند در این اعمال چیزی افضل از حسن خلق نیست.

وی تصریح کرد: نماز و روزه و انفاق خوب است ولی این روایت بیان می‌کند که حسن خوب ارزش بالایی دارد و اگر نباشد در زندگی کمبودی وجود دارد.

آیت الله استادی گفت: در روایت دیگری نقل شده است که اگر می‌خواهید به پیامبر(ص) نزدیک و شبیه باشید باید حسن خلق داشته باشید.

وی افزود: در زندگی دنیوی نیز حسن خلق آثار بسیاری دارد و باعث محبت و احترام برای هر کسی می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آثار بدخلقی در زندگی گفت: در روایات داریم کسی که بدخلقی دارد خودش در عذاب است و زندگی را بر خود تلخ می‌کند.

وی بیان کرد: زن و مردمی که می‌توانند زندگی شیرینی داشته باشند به خاطر بدخلقی یکی از انها یا هر دو دچار در زندگی مشکلات بسیاری خواهند داشت.

آیت الله استادی بیان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) هست که بد خلقی عمل حسنه را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه شیطان گاهی به اعمال انسان کاری ندارد تا او را از کارهای لازم‌تر باز دارد، گفت: گاهی که قرار است به همسرتان توجه کنید به زیارت می‌پردازید و شیطان کاری به این اعمالتان ندارد و اولویت را از شما می‌گیرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: در خانه و زندگی اولویت اول برای زن و مردی که با هم زندگی می‌کنند حسن خلق است؛ منشأ بسیاری از طلاق‌هایی که این روزها مطرح می‌شوند بدخلقی است.

وی تصریح کرد: انسان با تمرین می‌تواند خوش‌اخلاق شود و اخلاق بد خود را کنار بگذارد؛ اگر انسان نمی‌توانست خود را عوض کند پیامبران نمی‌آمدند.

آیت الله استادی با اشاره به آیه‌ای از قرآن درباره حلم و بردباری در مقابل بدخلقی گفت: در قرآن تأکید شده است که اگر کسی به شما بدی کرد و شما حلم داشتی، بدی او به محبت تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات عده‌ای این است که تمام نقطه ضعف افراد را ضبط می‌کنند تا در زمانی آن را جلویش مطرح کنند، درحالی‌که در اسلام به گذشت و فراموشی بدی‌ها تأکید شده؛ در زندگی مشترک زن و شوهر باید گذشت داشته باشند تا بتوانند با خوشی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در مرکز خدمات هم این‌چنین است؛ ممکن است مرکز خدمات با این همه خدمت در جایی نقطه‌ضعفی داشته باشد و شما باید این خدمات را ببینید تا این نقطه‌ضعف‌ها هم کم‌کم رفع شوند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha