پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشنواره علامه حلي

حوزه/ طلاب مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی موفق شدند با کسب ۴ عنوان برتر در دهمین جشنواره علامه حلی(ره) جایگاه دوم پژوهشی کشور، پس از حوزه علمیه قم را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، استان آذربایجان‌شرقی در پایان دهمین دوره جشنواره علامه حلی، با کسب رتبه دوم در بین حوزه‌های علمیه سراسر کشور پس از حوزه علمیه قم، خوش درخشید.

دهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) در حالی به کار خود پایان داده که طلاب آذربایجان‌شرقی با کسب ۴ عنوان برتر این دوره از جشنواره، موفق شدند پس از حوزه علمیه قم، رتبه دوم کشور را ازآنِ خود کنند.

استان آذربایجان‌شرقی پس از برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی، ۱۴ اثر برتر را به دبیرخانه کشوری این جشنواره ارسال کرد که ۳ اثر به عنوان آثار برتر، انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

بر این اساس، حجت‌الاسلام عبدالمجید علی‌محمدی، در بخش کتاب ترجمه برای اثر «لباب الاشارات و التنبیهات فخر رازی(نمط‌های ده‌گانه)» در گروه علمی فلسفه و منطق، به عنوان برگزیده رتبه سوم انتخاب شده است.

همچنین وحیده احمدپور در بخش پایان‌نامه سطح ۳ با اثر «اخلاق» حرفه‌ای مفسران» و در بخش تفسیر و علوم قرآنی، از موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) تبریز، به عنوان برگزیده رتبه ۳ و در بخش تحقیقات پایانی سطح ۲ نیز نسرین رنجبری از مدرسه صادقیه تبریز با اثر «شنیدن مردگان از منظر آیات و روایات» در گروه علمی کلام به عنوان برگزیده رتبه دوم و فهیمه احدی‌پور از مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) آذرشهر در بخش کلام در اثری با عنوان «مستندات قرآنی اهل سنت در نظریه عدالت صحابه» به عنوان برگزیده رتبه ۳ انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفته است.

گفتنی است؛ جشنواره علامه حلی(ره) برای شناسایی و تقدیر از آثار پژوهشی حوزویان سراسر کشور به صورت سالانه برگزار می‌شود و امسال ۱۰۵ هزار و ۷۸۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha