پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اقدام تروریستی نیوزلند

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی گفت: ما این جنایات را به شدت محکوم می کنیم و از مسئولین حکومت ها می خواهیم در حفاظت از مساجد مسلمین و دیگر اماکن عبادی کوشش بیشتری به خرج دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی رئیس مرکز اسلامی سوئد در پی وقوع حادثه تروریستی حمله مسلحانه به دو مسجد در نیوزلند و به شهادت رساندن مسلمانان نماز گزار در این دو مسجد؛ این اقدام را محکوم کرد و گفت: روز گذشته دو مسجد در کشور نیوزلند مورد حمله وحشیانه تیراندازی قرار گرفتند که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر انجامید و آن طور که از شواهد امر پیداست، شخص یا اشخاصی که این حملات وحشیانه را انجام داده اند از افراط گرایان بوده و یکی از این افراد از قبل نام دختر بی گناهی که در حمله تروریستی به شهر استکهلم کشته شده بود را ذکر کرده و این حمله خود را انتقام از حمله به استکهلم اعلام کرده است. این گونه تفکر انتقام جویانه نمی تواند باعث توجیه قتل نمازگزاران باشد.

ما این جنایات را به شدت محکوم می کنیم و از مسئولین حکومت ها می خواهیم  در حفاظت از مساجد مسلمین و دیگر اماکن عبادی کوشش بیشتری به خرج دهند.

وی افزود: دفتر این مرکز نیز به نوبه خود در تماس با اداره پلیس و دستگاه های امنیتی برای حفاظ بیشتر از این مکان مقدس می باشد و این نهادها به ما وعده دادند که نهایت تلاش خود برای حمایت از مراکز دینی را انجام دهند.

اینجانب به عنوان خطیب نماز جمعه و به نام مسلمانان و مهاجران، برخی از احزاب و گروه ها را نصیحت می کنم که از ایجاد نفرت و فتنه بین اقلیت و اکثریت جامعه خودداری کنند، چرا که این نفرت انگیزی یکی از دلایل اصلی ایجاد خشم در برخی از جوانان در جامعه است، که این مسئله به خودی خود موجب جذب این افراد توسط گروه های تروریستی در نقاط مختلف جهان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha