جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علميه خواهران شهيد مطهري تنكابن

حوزه/ نشست سبک زندگی اسلامی با محوریت فرزند پروری همراه با مدیریت کودک و نوجوان در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) تنکابن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم طرقی، کارشناس تغذیه در نشست  طلاب مدرسه علمیه شهید مطهری(ره) تنکابن، بیان کرد: در هر کشوری، سبک زندگی با توجه به فرهنگ آن ها تعریف می شود، در کشورهای اسلامی هم با توجه به قوانین اسلامی، سبک زندگی معنا پیدا می کند.

کارشناس تغذیه افزود: اگر در جامعه، قوانین اسلامی در خصوص  نوع تغذیه، برنامه ریزی درست برای کارهای روزانه و تنظیم خواب و ... درست اجرا شود، دیگر نیاز به پزشک نخواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه عصر کنونی به دلیل رعایت نکردن سبک زندگی صحیح، با وجود 500 دانشگاه پزشکی و تجهیزات پزشکی مدرن در کشور، باز هم شاهد وجود بیماری های زیادی هستیم.

طرقی تاکید کرد: حجاب فقط به معنای چادر و پوشش نیست، بلکه به معنای عام یعنی قادر بوده برخی از مسائل را در زندگی کنترل کنیم که اولین گام در این سبک، این است که تا گرسنه نشدید کنار سفره ننشسته و قبل از سیر شدن دست از غذا خوردن بردارید که همین جمله کوتاه یک دنیا عمق دارد.

کارشناس تغذیه در ادامه با اشاره به مزاج های انسان گفت: چهار مزاج صفرا، دم، سودا و بلغم در افراد وجود دارد که اگر مزاج فرد خشک باشد، یعنی سودا در فرد افزایش یافته است، به همین دلیل خیال فرد، آلوده و منفی گرا می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این که مرکز نورانیت انسان از معده شروع می شود، لذا اگر معده انباشته باشد مغز کُند کار کرده و مدیریت در امور مختل می شود، در صورتی که اگر برنامه های زندگی، مطابق با سبک زندگی اسلامی باشد؛ قادر خواهیم بود در مواجهه با فرزند پروری و مدیریت کودک و نوجوانمان منطق عاطفی را کنترل و مدیریت عقلانی را جایگزین آن نماییم.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha