پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دانشگاه ایالتی سن دیگو رشته مطالعات اسلامی و عربی ارائه می دهد

حوزه/ با توجه به افزایش دانشجویان مسلمان و عرب زبان، افزایش علاقه مندی و وجود اساتید مجرب، دانشگاه ایالتی سن دیگو در کالیفرنیا اعلام کرده که از پاییز امسال لیسانس مطالعات اسلامی و عربی ارائه خواهد داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از sdnews، دانشگاه ایالتی سن دیگو، در کالیفرنیای آمریکا، با توجه به افزایش دانشجویان با پیش زمینه های عربی و اسلامی و افزایش علاقه مندی آنان به این دوره های آموزشی، از پاییز امسال مدرک لیسانس هنر در مطالعات اسلامی و عربی را ارائه می دهد.

احمدتی کورو، پروفسور دپارتمان مطالعات سیاسی و مدیر مرکز اسلامی و عربی این دانشگاه گفت: با توجه به یک دهه تجربه ای که این مرکز داشته و شمار اساتید دانشگاهی، این نهاد توانایی کافی برای ارائه رشته جدید را به خوبی داراست.

وی افزود: شمار دانشجویان با پیشینه های عربی و اسلامی در دانشگاه ایالتی سن دیگو رو به افزایش داشته، به علاوه تعداد رو به رشد دانشجویان علاقه مند به شرکت در دوره های آموزش اسلامی هستند. یکی از دلایل آن نیز افزایش اهمیت اسلام و مسلمانان در سیاست جهانی و رسانه های بین المللی می باشد.

کورو در ادامه گفت: این رشته برای گرفتن مشاغل دولتی، جایگاه های تجارت بین المللی و رشته های دکترای مطالعات انسانی مفید خواهد بود.

دانشجویان در این رشته موضوعاتی چون اقتصاد، تاریخ، زبان شناسی، مطالعات مذهبی، علوم سیاسی و مطالعات زنان را دنبال خواهند کرد و طبق اعلام مرکز خبر دانشگاه ایالتی سن دیگه هیچ دانشگاه دیگری در این منطقه این رشته را ارائه نمی دهد.

به گفته این مقام دانشگاه برای ارائه چنین رشته ای دانشگاه ها نیز به تعداد مشخصی اساتید دارند و این مرکز که در سال 2000 تاسیس شده هم اکنون 9 استاد شناخته شده به این منظور دارد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha