سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، وظیفه حوزه‌ های علمیه برای عملیاتی کردن پیام رهبری را بدست آوردن مهارت و توانایی های لازم دانست و اظهار امیدواری کرد : سال پیش رو، سالی پر از تقوا و نشاط علمی و بالندگی برای همه ملت ایران بخصوص حوزه های علمیه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، آخرین جلسه اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان ظهر امروز با حضور کارکنان این مدیریت برگزار شد.

خانم حسینی واعظ در این جلسه، ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امام جواد علیه السلام به روایت حضرت «خدمت و نعمتی كه مورد شكر و سپاس قرار نگیرد، همانند خطای غیرقابل بخشش است»، اشاره کرد و با تشکر از زحمات همکاران، گفت: با توجه به این که کلیه همکاران در طول سال برای رسیدن به اهداف بلند حوزه های علمیه خواهران تلاش فراوان نمودند، امیدوارم خداوند بهترین پاداش را برای دنیا و آخرت عنایت فرماید.

وی ضمن اشاره به نعمت های الهی، آنها را يك آزمون دانست و به مشکلات سال 97 اشاره کرد و با توجه به تحریم های ظالمانه دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات بودجه و اعتبارات سال جدید، احتمالا سختی هایی در پیش داشته باشیم اما خداوند در این باره بشارت داده است، آنجا که می فرمایند: «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا*إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا» که دردل سختی ها آسانی است و با همت خداپسندانه همه عزیزان سالی پر برکت و با کیفیت عالی در برنامه ها را خواهیم داشت.  

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان ادامه داد: بین سختی و آسایش تلازم وجود دارد، قرآن نمی‌فرماید که بعد از سختی، آسانی است؛ تعبیر قرآن این است که با سختی آسانی است، یعنی آسانی در درون سختی و همراه آن است.

حسینی واعظ ضمن اشاره به آیاتی از قرآن، اضافه کرد: خداوند متعال قدرت مواجه شدن با مصائب و مشکلات را در وجود هر انسانی به ودیعت گذاشته و این انسان است که باید از موهبت و نعمت های الهی بهره گیرد؛ از این رو، نباید هنگام بروز سختی ها همچون تحریم های ظالمانه دشمنان که اکنون ملت را باسختی همراه نموده، ناامید شد، بلکه باید عاقلانه و مدبرانه با این سختی ها مبارزه کند.

وی با تاکید بر این که نباید مشکلات موجود را معضل دانست، توضیح داد: مشکلات فرصتی برای مردمی ‌تر شدن حوزه‌ های علمیه است.

استاد حوزه در ادامه پیرامون فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بخش زیادی از رسالت تبیین گام دوم انقلاب به عهده حوزه های علمیه و روحانیت است، مطالعه عمیق بیانات مقام معظم رهبری برای عملیاتی کردن و به نتیجه رساندن گام دوم انقلاب اسلامی بر همه امری ضروری است.

حسینی واعظ وظیفه حوزه‌ های علمیه برای عملیاتی کردن پیام رهبری را با توجه به جایگاه حوزه های علمیه، بدست آوردن مهارت و توانایی های لازم دانست و در پایان اظهار امید واری کرد که سال پیش رو، سالی پر از تقوا و نشاط علمی و پویایی و بالندگی برای همه ملت ایران بخصوص حوزه های علمیه خواهران باشد.

همچنین، در پایان جلسه که هر یک از کارکنان به بیان نظرات خود پرداختند، سالی پر از توفیقات الهی را برای ملت شریف ایران و حوزه های علمیه آرزو کرده و با توجه به مشکلات اقتصادی، بر قناعت و ساده زیستی و صبوری در مقابل دغدغه های مردم به خاطر مشکلات اقتصادی در دیدارها تاکید کردند.    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha