چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مسابقات قرآن دانش آموزان دختر

حوزه/ خانم محمدی گفت: سعی نمودیم تا میزبان برگزاری مسابقات دانش آموزی قرآن و عترت دختران گیلانی و حضور این دانش آموزان مستعد را در حوزه علمیه مغتنم بدانیم و نهایت استفاده را در برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و تربیتی برای آنها صورت دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان؛ مدرسه علمیه خواهران معصومیه سلام الله علیها آستانه اشرفیه میزبان برگزاری مسابقات دانش آموزی قرآن و عترت دختران گیلانی بود.

خانم محمدی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران آستانه با اعلام این خبر به خبرنگار حوزه، گفت: میزبانی این مسابقات در راستای ایجاد ارتباط و تعامل حداکثری با جامعه هدف و ایجاد بستری مناسب جهت تبلبیغ و تربیت میان دانش آموزان انجام شد.

وی افزود: این مسابقات، سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی استان می باشد که مدرسه علمیه معصومیه(س) از روز چهارشنبه 22 اسفند و طی چهار روز پذیرای حدود 350 نفر از دانش آموزان شرکت کننده و همچنین خانواده های ایشان، همکاران زحمت کش آموزش و پرورش و مسئولین استانی بود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران آستانه ادامه داد: سعی نمودیم تا حضور این دانش آموزان عزیز و مستعد را در حوزه علمیه مغتنم بدانیم و نهایت استفاده را در برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و تربیتی برای آنها صورت دهیم.

خانم محمدی با اشاره به ضرورت ایجاد ارتباط صمیمی میان مبلغان حوزه و دانش آموزان تصریح کرد: در ایام مسابقات مبلغین، اساتید و طلاب نخبه ما در میان این دانش آموزان حضور داشتند و با برگزاری برنامه های متوع تربیتی مثل کرسی های آزاد اندیشی، نشست های صمیمانه پاسخ به شبهات، ایجاد جایگاه ثابت پاسخ به سوالات، حضور طلبه کارشناس فضای مجازی در جایگاهی مخصوص برای پاسخگویی به سوالات و دغدغه های موجود و ... سعی نمودند تا تاثیر مثبتی را داشته باشند.

وی با اشاره به حضور مسئولین حوزوی، دستگاه های اجرایی شهرستان و استان در ایام برگزاری این مسابقات خاطرنشان کرد: حجت الاسلام طیبی امام جمعه آستانه اشرفیه، قربانی نماینده محترم مجلس و آقای حیدری فرماندار این شهرستان، حجت الاسلام رضوانفر مدیر حوزه علمیه برادران آستانه، خانم مهدوی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان، حجت الاسلام نژاد صفری معاون مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع)، آقای اخلاقی معاونت محترم آموزش و پرورش استان گیلان و سایر مسئولین دستگاه های اجرایی و نهادهای نظامی شهرستان و استانی در ایام برگزاری این مسابقات در مدرسه علمیه معصومیه(س) حضور یافتند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران آستانه برنامه های فرهنگی برگزار شده در طول مسابقات را کاری جدید عنوان و تصریح کرد: در فواصل موجود بین بخش های مختلف مسابقات، برنامه های متنوع فرهنگی را تدارک دیدیم تا هم وقت دانش آموزان را به نحو مطلوب پر شده و هم موجب ایجاد اُنس و صمیمیت بیشتر شود؛ که از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری نمایشگاه عفاف، ایجاد غرفه های نوشت افزار ایرانی و ملزومات حجاب، ثبت خاطرات دانش آموزان از این مسابقات در یک دفتر، تابلوی «جمله یادگاری یک روز قرآنی» و اجرای مسابقه و اهدای جوایز اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha