شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: فضای معنوی اعتکاف و حضور روحانیان مبلغ در مساجد میزبان معتکفان فرصت تبلیغی مناسبی برای جذب افراد مستعد به مدارس علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، امروز در نشست مدیران حوزه علمیه استان، بر استفاده از تمام ابزارها و روش‌ها برای جذب افراد علاقه‌مند و مستعد به ادامه تحصیل در مدارس علمیه تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ابزارهای نوین تبلیغی در این زمینه، خاطرنشان کرد: افزون بر این روش‌های جدید، باید از شیوه‌های سنتی دعوت و هدایت دانش آموزان مستعد برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه هم بهره گرفت.

حجت‌الاسلام آزموده در ادامه با اشاره به ضرورت ورود به فضای اعتکاف برای جذب طلبه، افزود: جوانانی که لحظه عید را به اعتکاف می‌آیند بدون شک آمادگی بیشتری برای پذیرش به‌عنوان طلبه در مدارس علمیه دارند؛ ازاین‌رو فضای اعتکاف فرصت تبلیغی مناسبی برای جذب طلبه به مدارس علمیه است.

وی همچنین با اشاره به حضور روحانیان و اساتید حوزه به‌عنوان سخنران مراسم اعتکاف، خاطرنشان کرد: افزون بر این باید از ظرفیت طلاب خود مدرسه برای تبلیغ پذیرش طلبه در خوابگاه‌های شبانه‌روزی و در بین دوستان و آشنایان استفاده کرد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز احداث ساختمان جدید این مدرسه علمیه، اظهار کرد: آهن ریزی پروژه مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد شروع شده و روند اجرایی طرح با سرعت مناسبی طی می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه احتمالاً تا 12 ماه دیگر ساختمان این مدرسه تحویل می‌شود، اظهار کرد: با افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد و رفع مشکل کمبود فضای فیزیکی مدرسه، دو رشته جدید تبلیغ و مدیریت با دو زیرشاخه مدیریت آموزشی و مدیریت منابع انسانی در این مدرسه علمیه فعال شده و تعداد رشته‌های تدریسی در این مدرسه علمیه به چهار رشته افزایش می‌یابد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از ساختمان جدید این مدرسه علمیه می‌توان با کمک دانشکده علوم قرآنی بجنورد، رشته معارف قرآن را هم فعال کرد که در این صورت شمار رشته‌های تخصصی ارائه‌شده در این مدرسه علمیه به پنج رشته افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha