جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شبکه قرآن و معارف سیما

حوزه/ ویژه برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام نوروز ۹۸ در ساختارهای مختلف ترکیبی ،مستند، گفتگو محور، مسابقه و پخش سریال های مذهبی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، در ایام نوروز 98 شبکه قرآن و معارف سیما با 26 عنوان برنامه در ساختارهای مختلف ترکیبی، مستند، گفتگو محور و مسابقه و سریال های مذهبی مهمان سفره های مخاطبان قرآنی تلویزیون خواهد بود.

ویژه برنامه تحویل سال نو این شبکه با عنوان «نگاه خورشید» از ساعت 21 آخرین روز اسفند تا 2 بامداد اول فروردین به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر امام رضا(ع) به روی آنتن می رود که دعوت از مهمانان ویژه و پخش آیتم های جذاب از بخش های این برنامه می باشد.همچنین در این برنامه ارتباط های زنده با حرم های مقدس قم، نجف و ... نیز برقرار می شود.

«دیدار» عنوان دیگر برنامه این شبکه می باشد که در شب تحویل سال از ساعت 19:30 به مدت 90 دقیقه با اجرای مونا انصاری فر و محسن قره شیخلو و پخش پیام های تبریک مجریان و کارشناسان برنامه های مختلف شبکه و تصاویری از پشت صحنه آنها تقدیم مخاطبان خواهد شد.

دید و بازدید نوروزی شاگردان با اساتید و فعالان قرآنی تحت عنوان «بهار انس» همه روزه در ایام نوروز از ساعت 15 و گلچین بهترین محافل انس با قرآن در ساعت 14 به روی آنتن می رود.

ویژه برنامه زنده «در نجف» به مناسبت تقارن سال نو و ایام ماه مبارک رجب و ولادت حضرت علی(ع)، حال و هوای نوروزی حرم مطهر امام اول شیعیان و عتبات عالیات را در 2 نوبت و در ساعت های 9 صبح و 22 شب به تصویر می کشد.

«مسابقه معارفی24» که رقابت حافظان و مانوسین به قرآن کریم در حوزه معارف قرآن، نهج البلاغه و تفسیر در سطح ملی را به تصویر می کشد، در ایام نوروز 97 از ساعت 18 تقدیم علاقه مندان به برنامه های مسابقه محور می شود.

مستندهای توحیدی با محوریت تدبر در آفرینش با عنوان «نشانه ها» همه روزه در ساعت 20:45 و مستند «مواهب» با موضوع پیامبر اکرم(ص) و آخرت در ساعت 16:40 به روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

مجموعه دروس اخلاقی آیت الله جوادی آملی با عنوان «بهار معرفت» در ساعت 8:30 و سخنرانی مذهبی توسط آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله علم الهدی و حجج اسلام والمسلمین صدیقی، علی اکبری، رفیعی، حسینی قمی و عالی همه روزه در این ایام از ساعت 6:30 پخش خواهد شد.

«نوگلان قرآنی» ویزه برنامه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما می باشد که با اجرای مهدی اکبری و گفتگو با قاریان و فرزندان آنها و با محوریت صله ارحام و احترام به بزرگان هر روز ساعت 10 و انیمیشن های دینی و قرآنی هر روز ساعت 17:45 تقدیم این دسته از مخاطبان می شود.

گفتگو و بیان خاطرات شاعران آیینی از دیدار با مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف با عنوان «نخ تسبیح قطره ها» همه روزه در ساعت 11 و درسهایی از نهج البلاغه توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی تحت عنوان «در سایه سار نهج البلاغه» هر شب ساعت 19 تقدیم مخاطبان این شبکه قرآنی می گردد.

جنگ مفرح و شاد قرآنی با حضور اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم تحت عنوان «بوستان» با اجرای ارسیا صنعتی در ایام نوروز 98 همه روزه به غیر از پنجشنبه ها از ساعت 20 به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

برنامه مناسبتی «اشراق» در شب وفات حضرت زینب(س) از ساعت 20:45 و در شب شهادت امام کاظم(ع) از ساعت 20 با حضور کارشناسان مجرب به مدت 60 دقیقه به سوگ این مناسبت ها خواهد نشست.

نمایش سکانس های قرآنی سریال های اصحاب کهف و مریم مقدس همراه با پخش تایتل و قرائت آیه مرتبط با عنوان «پیام آوران وحی» همه روزه در 2 نوبت و در ساعت های 8 و 15:45 پخش می شود.

مجموعه مستند «دیدار» که دیدار نوروزی با علما و گفتگوی صمیمی با چهره های قرآنی و معارفی همچون حجج اسلام والمسلمین صدیقی، انصاریان، رشاد، رفیعی محمدی و ... را به تصویر می کشد همه روزه در ایام نوروز از ساعت 11:15 با اجرای شهریار ضیاءآذری به روی آنتن می رود.

ویژه برنامه زنده «نگاه خورشید» در شب ولادت با سعادت حضرت امام علی(ع) از حرم مطهر رضوی و با اجرای سیدرضا نواب در ساعت 19:30 با حضور کارشناسان مطرح و آیتم های جذاب و متنوع تقدیم مخاطبان می شود.

گزارش های زنده از حال و هوای مناطق جنگی کشور با عنوان «راهیان نور» همه روزه در 2 نوبت و در ساعت های 10:45 و 14:45 به مدت 15 دقیقه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

پخش برنامه های گفتگومحور «یادخدا» در ساعت 12 و «پرسمان» در ساعت 24 و نیز برنامه های «تلاوت های درخواستی» روزهای زوج ساعت 21 و «مسابقه تلویزیونی اسرا» روزهای فرد ساعت 21 از دیگر تدارک این شبکه در ایام نوروز 97 می باشد.

همچنین پخش فیلم و سریال های مذهبی از جمله ولایت عشق و محمد رسول الله(ص) در ساعت 23 از دیگر تدارکات این شبکه در ایام نوروز 98 می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha