جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حرم رضوی

حوزه/ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه در سال گذشته، بیش از ۸میلیون زائر در ایام نوروز وارد مشهد شدند، گفت: این رقم امسال افزایش خواهد داشت و پیش بینی ما حضور بیش از ۹میلیون زائر است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه» از مشهد، سیدرضا فاطمی امین، در نشست خبری با اشاره به آمادگی آستان قدس رضوی برای برگزاری مراسم تحویل سال نو در حرم رضوی، گفت: این مراسم ساعت 20 آغاز می شود و تا پایان مراسم تحویل سال نو ادامه خواهد داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه در سال گذشته، بیش از 8میلیون زائر در ایام نوروز وارد مشهد شدند، افزود: این رقم امسال افزایش خواهد داشت؛ پیش بینی ما حضور بیش از 9میلیون نفر است، همچنین برای حضور زائران حضرت رضا(ع) تمیهدات لازم اندیشیده شده، تمام صحن ها و اطراف حرم رضوی فرش خواهد شد وسیستم صوتی  و تصویری در همه مکان ها مهیا شده است.

وی افزود: در اول فروردین ماه سال98  مانند سال  های گذشته دیدار زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با رهبر معظم  انقلاب برگزار خواهد شد، مراسم در رواق امام خمینی(ره) از ساعت 15آغاز خواهد شد.

فاطمی امین با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد گوهرشاد، گفت: در کنار ویژه برنامه های نوروزی، برنامه های معنوی اعتکاف نیز برای زائران و مجاوران در روزهای آغاز سال نو در حرم رضوی برگزار خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به رویکرد زائرمحور این نهاد، گفت: برای آستان قدس رضوی زائر تنها در حرم رضوی خلاصه نمی شود، بلکه خدمات آستان قدس رضوی برای زائران در 2800 نقطه در 19 استان شکل گرفته، که ای خدمات از مبدابرای زائران آغاز خواهد شد تا دوباره به شهرهای خود بر می گردند این خدمات فرهنگی ادامه خواهد داشت.

فاطمی امین با اشاره به سؤالات مکرر رسانه ها و مردم و مسئولین درباره مالیات آستان قدس رضوی و مباحث اقتصادی آن، اظهار داشت: در چند روز آینده، سامانه شفافیت در آستان قدس رضوی راه اندازی می شود، که در این سامانه عملکرد اقتصادی تمام اداره ها و سازمان های مربوط به آستان عرضه خواهد شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha