شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
واقعی

حوزه/مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در ستاد اسکان فرهنگیان در ایام نوروز ۱۴ پایگاه و ۱۷۵ آموزشگاه و یک هزار و ۱۸۱ کلاس درس در سه سطح ویژه، الف و ب آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ستاد اسکان فرهنگیان را در ایام نوروز و تابستان داریم که در ایام نوروز 14 پایگاه و 175 آموزشگاه و یک هزار و ۱۸۱ کلاس درس آماده شده است.

وی افزود: ثبت نام از 3 اسفند آغاز تا 23 اسفند ادامه دارد و 286 نفر روز تا کنون ثبت نام شده اند از 29 اسفند تا 12 فروردین آماده پذیرش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به ابتکار آموزش و پرورش خراسان جنوبی، پیک موتوری برای راهنمایی مسافرانی آماده شده تا از محل پذیرش تا مدارس، مسافران را راهنمایی کنند، اظهار کرد: در نوروز سال گذشته 116 هزار و 374 نفر روز پذیرش شدند که بخش عمده ای فرهنگی و نه هزار و 358 نفر روز هم غیرفرهنگیان بودند. امسال هم با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد برای استفاده از غیرفرهنگیان هم تمهیداتی اندیشیده شده است.

واقعی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری بیان داشت: با توجه به منشور رهبری در بحث گام دوم انقلاب، برای انطباق فعالیت ها و پیاده سازی دستور العمل ها در گام دوم از کارشناسان استان خواستیم تا نظرات خودشان را در موضوع آموزش و پرورش ارائه کنند تا آن را اجرایی کنیم.

وی عنوان کرد: در بیانیه رهبری دغدغه ایشان به نوجوانان و جوانان و استفاده از این پتانسیل است که باتوجه به رسالت آموزش و پرورش که تربیتی و آموزشی است تأکید کردیم از تجربیات همکاران در سمت های مختلف استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: تمامی پیام هایی که داریم و ساعت های آموزشی مدارس با نگاه تربیتی و دینی تدوین شده است.

واقعی با بیان اینکه بخش عمده این نگاه به دلیل این که بیشترین شکل گیری هویت و شخحصیت افراد در دوره ابتدایی شکل می گیرد به این دوره معطوف شده است، گفت: اگر این نگاه برای این گروه به درستی شکل بگیرد دغدغه هایمان در سنین نوجوانی و جوانی کمتر خواهد بود و آسیب های کمتری در سطح جامعه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این بیانیه را با آموزش ها همسو کنیم، چون این بیانیه یک سند است و دورنمایی از انقلاب را ترسیم کرده اند در تألیفات جدید در وزارتخانه این موضوع بررسی شده و در کتب درسی در سنوات آتی گنجانده خواهد شد.

واقعی در ادامه، در خصوص وضعیت اعتبارات نیز اعلام کرد: در مدارس شبانه روزی این مبلغ 600 هزار تومان برای هر دانش آموز واریز شده که مبلغ بسیار خوبی است اما برای هزینه ها یک سوم مورد انتظار تخصیص داده شده است به وزارتخانه و سهم استان خراسان جنوبی یک صدم است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 97 ، 228 بازدید و دیدار از خانواده های شاهد و ایثارگران داشته ایم گفت: از ابتدای سال 264 یادواره شهدا در آموزشگاه های استان خراسان جنوبی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: 210 تجلیل از ایثارگران، 29 مورد احداث یادمان و برگزار کنگره شهدا که یکی از فعال ترین اجلاسیه ها بوده است از جمله مهم ترین اقدامات در حوزه ایثار و شهادت در سال 97 بوده است.

واقعی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش 300 هزار نفر ساعت آموزش حضوری و 600 هزار نفر ساعت غیرحضوری به عنوان دوره های ضمن خدمت برگزار شده است.

وی همچنین در خصوص وضعیت ورزش و فضاهای ورزشی متذکر شد: احداث 5 زمین چمن مصنوعی در استان، احداث سالن ورزشی کارودانش امام خمینی(ره)، برگزاری المپیاد ورزشی و تکمیل استخر ورزشی دانش آموزان شهرستان بشرویه از جمله مهمترین پروژه ها در این حوزه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد: کسب 60 رتبه زیر هزار در کنکور سراسری یکی از افتخاراتی بوده که نسبت به کنکور سال گذشته 5 درصد رشد داشته است.

واقعی در خصوص اقدامات سوادآموزی استان خراسان جنوبی بیان داشت: جزو 10 استان برتر در معاونت سوادآموزی بودیم و درحالی که میانگین کشوری 95 درصد است، در استان خراسان جنوبی این میانگین 96 درصد است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha