چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسابقه فرهنگی «نورٌ علی نور» ویژه طلاب جامعه‌الزهرا(س)

حوزه/ مسابقه مفهومی از مباحث کتاب آشنایی با قرآن استاد شهید مرتضی مطهری با عنوان «نورٌ علی نور» ویژه طلاب مراکز تخصصی و مدارس علمیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌ حسین تهرانی ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه رجب و میلاد باسعادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام و آغاز فصل رویش، از برگزاری مسابقه مفهومی از مباحث استاد شهید مرتضی مطهری با عنوان «نورٌ علی نور» خبر داد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۷ در دیدار جمعی از مداحان اشاره کرد که فرمودند: «در این برهه، روی مسأله‌ی خانواده تأکید کنید، دشمن بشریت تصمیم گرفته خانواده را از بین ببرد... از بین بردن حیا و عفاف از برنامه‌های دشمن است، به ترویج طهارت و پاکیزگی جوانان همت بگمارید که از بهترین کارها برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی است».

حجت‌الاسلام‌ تهرانی گفت: بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب مدظله‌العالی، آثار شهید مطهری(ره) پایه‌ی فکری بنده و نظام جمهوری اسلامی را شکل داده، بر همه‌ طلاب لازم می‌دانند که مطالعه‌ی آثار این مرد بزرگ را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، کتاب «آشنایی با قرآن ۴» که در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی  است جهت  تلاش در خنثی کردن برنامه‌های دشمن بر ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی انتخاب شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی گفت: کتاب حاضر مشتمل بر ۱۳ جلسه تفسیر سوره نور است که توسط استاد شهید آیت‌الله مطهری در سال ۱۲۴۹ شمسی در مسجد الجواد(تهران) در شب‌های جمعه ایراد شده است.

حجت‌الاسلام‌ تهرانی یادآور شد: از استاد شهید حدود ۱۵۰ ساعت تفسیر قرآن کریم باقیمانده که تاکنون بخش اندکی از آن منتشر شده و کتاب آشنایی با قرآن جلد چهارم نیز همچون دیگر آثار آن متفکر شهید حاوی مطالبی بدیع، جالب توجه و مرتبط با مسائل روز بوده و از بیانی روان و شیوا برخوردار است.

وی تصریح کرد: این مسابقه به همت اداره کل امور فرهنگی و واحد اندیشه مطهر با هدف ترویج طهارت و پاکیزگی میان جامعه و جوانان و آگاهی‌بخشی بیشتر در بررسی مستدلّ آیات قرآنی پیرامون عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به دیگر اهداف این مسابقه اشاره کرد و گفت: از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه، متوقف بودن حفظ انقلاب و نظام اسلامی بر طهارت جامعه و نشان دادن ارتباط تعاملات اجتماعی سالم با دستورات فردی دین است.

حجت‌الاسلام‌ تهرانی عنوان کرد: بانوان طلبه می‌توانند جهت شرکت در مسابقه تا ۲۰ فرودین سال ۹۸ به واحد اندیشه مطهر واقع در آموزشگاه امام رضا(علیه‌السلام)، ساختمان شهید مطهری طبقه همکف مراجعه و ثبت نام کنند و از کتب امانی یا امکان خرید کتاب منبع مسابقه بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: زمان مسابقه ویژه طلاب روزانه به صورت حضوری روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ از ساعت ۱۱ الی ۱۲ در واحد اندیشه مطهر و زمان مسابقه ویژه طلاب غیرحضوری روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ اردیبهشت از طریق مراجعه به سایت جامعه‌الزهرا(علیهاالسلام)، سامانه فرهنگی است.

معاون فرهنگی تبلیغی در پایان گفت: به برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهدا می‌شود و واحد اندیشه مطهر با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۳۵۷-۰۲۵ پاسخگوی سؤالات ضروری بانوان طلبه است.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha