جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فغانی

حوزه/ معاون تبلیغ وامورفرهنگی حوزه علمیه قزوین گفت: حضور بانشاط وفعال مبلغان امین در مدارس استان قزوین برکات فراوانی داشته و مورد استقبال مسئولین وخانواده ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس فغانی امروز در اختتامیه دوره طرح تربیتی مبلغان مدارس امین استان قزوین که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزارشد، به آیه  164 سوره مبارکه آل عمران پرداخت و گفت: خدای متعال در این آیه مبارکه فرمودند که لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ که باید بیان نماییم خدای متعال که این همه نعمت به ما عنایت فرموده، ولی در خصوص تربیت که خیلی اهمیت دارد، در این آیه شریفه با لفظ لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ  مطرح می کند،چرا که تربیت مهم بوده واولین مربی هم خدای متعال می باشد.

حجت الاسلام فغانی خاطرنشان کرد: با توجه به تربیت و تقویت باورهای دینی و رفع شبهات مطرح شده، مبلغان در مدارس به صورت تمام وقت به تبلیغ و تربیت دینی اشتغال دارند.

معاون تبلیغ و امورفرهنگی حوزه علمیه قزوین گفت: حضور بانشاط و فعال مبلغان امین در مدارس استان قزوین برکات فراوانی داشته و مورد استقبال خوب مسئولین و خانواده ها قرار گرفته است.

 وی اظهار کرد:طرح تربیتی دارای 10 شاخصه کلی است وبه تاییذد کارشناسان حوزه علمیه وآموزش وپرورش رسیده و در مدارس امین اجرا می کنند.

 حجت الاسلام فغانی تصریح کرد:در این دوره ها از مبلغین ومبلغات آزمون از آنها گرفته شده که خوشبختانه امروز این سربازان حضرت ولی عصر(عج) دارای توانایی اجرای طرح تربیتی هستند و ثمرات این طرح در سال های گذشته در مدارس مشهود می باشد.

معاون تبلیغ وامور فرهنگی حوزه علمیه قزوین عنوان کرد:این مبلغات همچنین در اردوهای داخلی استانی وزیارت امام زادگان، حضور در نماز جمعه و سایر اماکن، دانش آموزان را به خوبی همراهی و توضیحاتی در خصوص این اماکن ارائه می نمایند.

وی ادامه داد: برخی از مبلغان بدون حق الزحمه و به صورت جهادی با این معاونت همکاری نموده که جای قدردانی است و همچنین به این مبلغان هرماه مجله آموزشی تبلیغ و جزوات طرح تربیتی اهدا می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha