شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام انصاری

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: بسیاری از افراد به جای دید و بازدید حضوری و جویا شدن از احوال خویشاوندان، از ارتباط مجازی استفاده می کنند که همین امر سبب دور شدن از اقوام و بستگان می شود .

حجت الاسلام مسعود انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: بسیاری از افراد به جای دید و بازدید حضوری و جویا شدن از احوال خویشاوندان، از ارتباط مجازی استفاده می کنند که همین امر سبب دور شدن از اقوام و بستگان می شود .

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در دید و بازدید حضوری و چهره به چهره، برقراری ارتباطات و بیان احساسات و رفع مشکلات بهتر صورت می گیرد.

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: صله رحم از واجبات دینی است و اثرات اجتماعی و اخلاقی مثبتی دارد. در دین اسلام بر صله رحم تاکید بسیار شده و هر سنتی که در جامعه با این سنت مخالفت کند با اسلام مخالفت کرده است.

 استاد حوزه علمیه قزوین گفت: میهمانی های تشریفانی و پرهزینه برخی خانواده ها امروز باعث کمرنگ شدن صله رحم در جامعه شده که باید از برگزاری این گونه میهمانی ها پرهیز شود.

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: صله رحم زمانی از مرحله شعار به مرحله عمل می رسد که هنگام نیاز خویشان و نزدیکان تا آنجا که انسان توانایی دارد نیاز آنان را برآورده کند و از هرنوع کمکی که می تواند دریغ نورزد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha