شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست علمی فرهنگی با رویکرد معنویت و اخلاق در راستای بیانیه مقام معظم رهبری(مد ظله العالي) "گام دوم انقلاب" ويژه مديران و معاونان فرهنگي مدارس استان که به میزبانی مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب (س) میناب

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالي)، گفت: ماموریت حفظ انقلاب بر عهده نسل سوم و چهارم انقلاب است.

 به گزارش خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در نشست علمی فرهنگی با رویکرد معنویت و اخلاق در راستای بیانیه مقام معظم رهبری "گام دوم انقلاب" ويژه مديران و معاونان فرهنگي مدارس استان که به میزبانی مدرسه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار شد، با بيان اينكه بعد از بلوغ انقلاب در چهل سالگي، گام دوم آن، برداشت ثمرات انقلاب است، بيان داشت: ماموريت حوزه هاي علميه خواهران تبديل بيانيه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) به يك برنامه عملياتي و گفتمان سازي آن در بدنه ي جامعه، مساجد، مدارس، دانشگاه ها، پايگاه هاي بسيج و مراكز فرهنگي است.

وي با بيان اينكه رويكرد مقام معظم رهبري و محوریت ايشان در بيانيه گام دوم انقلاب در حل مسائل جامعه اسلامی با تكيه بر جوانان است، افزود: نسل اول در ايجاد انقلاب و نسل دوم در اداره ي جنگ و سازندگي همه آنها از جوانان بودند.

استاد حوزه و دانشگاه، امید به آینده روشن كشور و نوید ظهور، روح بيانيه گام دوم انقلاب دانست و خاطر نشان شد: امام خامنه اي(مد ظله العالي) با نگاه به تاريخ و تاكيد بر دستاوردهاي انقلاب و همچنين با توجه به جايگاه روحاني خود اين بيانيه را نگاشته اند كه بخشي از آن مربوط به گذشته و انحطاطي است كه ايران پشت سر گذاشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به كلام امام خمینی(ره) مبني بر اينكه حفظ انقلاب بالاتر از خود انقلاب است، افزود: انتقاد به تنهايي كارها را پيش نمي برد بلكه بايد انتقاد با ورود به ميدان عمل همراه باشد، انقلاب به سوي ظهور در حركت است و در اين مسير عده اي به دليل سرگرمي به دنيا و بهانه گيري از اين نقش آفريني عقب مي مانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی زاده خودسازی و تمدن سازی را از مسئولیت های مهم جوانان امروز بخصوص طلاب جوان دانست و تصريح كرد: مسئولیت دیگر درس گرفتن از تجربه های تلخ و تجربه های شیرین است.

وی با اشاره به نقش جوانان در جامعه، گفت: جوانان براي ايفاي نقش در جامعه باید به دور از انزوا و گوشه گیر به یک جوان اجتماعی تبدیل شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با تاكيد به اينكه هويت انقلاب اسلامی، آرمانه هاي اسلامي و اسلامي بودن آن است، خاطرنشان شد: جوانان آرمان‌هاي اسلامي و هویت انقلاب اسلامی را بايد حفظ كنند.

وی با اشاره به اهميت سبك زندگي اسلامي، خطاب به طلاب، گفت: طلاب بايد با شناخت سبك زندگي اسلامي، سبك زندگي اسلامي شهروند، خانوادگي، دانشگاهي، اجتماعي و ... را در جامعه نهادينه كنند و روح اميد و زندگي را در ميان جوانان و خانواده ها ايجاد كنند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha